آفتاب

سید حسن نصرالله: سوریه از مرحله خطر عبور کرده است

سید حسن نصرالله: سوریه از مرحله خطر عبور کرده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه سوریه از مرحله خطر عبور کرده است، تاکید کرد: تنها عاملی که باعث شد سوریه پیروز باشد پایداری مردم، ارتش و رهبری این کشور در مقابل جنگ جهانی علیه آنها بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه سوریه از مرحله خطر عبور کرده است، تاکید کرد: تنها عاملی که باعث شد سوریه پیروز باشد پایداری مردم، ارتش و رهبری این کشور در مقابل جنگ جهانی علیه آنها بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان این سخنان را در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الاهواز بیان کرد و گفت: پنج سال جنگ جهانی که علیه سوریه به راه افتاده بود با پایداری این کشور در همه زمینه‌ها نتوانسته به مقاصد خود برسد. ملت سوریه در مقابل توطئه‌ای که برای آن‌ها چیده شده بود آگاهانه عمل کرد و نگذاشت کشور به دست گروه‌های تروریستی که از سوی جهان حمایت می‌شد، بیفتد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: سوریه نقش اساسی و بزرگی در محور مقاومت دارد و عاملی بزرگ در ناکام گذاشتن طرح‌های آمریکا است و به همین دلیل آنها با حمله به این کشور سعی در سرنگونی نظام سوریه داشتند. این حقیقت پنج سال حمله به سوریه است.

نصرالله ادامه داد: میلیاردها دلار تاکنون برای ویرانی سوریه هزینه شده و صدها تن سلاح بر سر ملت این کشور ریخته شده و هزاران شبه نظامی از سراسر جهان به این کشور اعزام شده و هدف از همه این‌ها سرنگونی دولت سوریه و سیطره استکبار بر آن بود. کشورهای جهان و رسانه‌های بین‌المللی و عربی علیه سوریه بسیج شدند و سعی در ایجاد تفرقه مذهبی در این کشور کردند که هیچ یک به نتیجه نرسید. ما اکنون از مرحله خطر در سوریه گذشته‌ایم و این در سایه تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: قضیه سوریه به زودی مسیر جدیدی را آغاز خواهد کرد و احتمال دارد که این مساله هرچه سریعتر به شکل سیاسی حل شود چرا که جهان نگرش جدیدی به مساله سوریه و واقعیت موجود در آن پیدا کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به تجاوز عربستان و ائتلاف تحت رهبری آن به یمن پرداخت و تاکید کرد که ایستادگی ملت یمن یقینا بر تجاوز آمریکایی-سعودی پیروز خواهد شد؛ چرا که مردم یمن در رسیدن به استقلال و مقابله با بازگشت بردگی در این کشور مصر هستند.

وی گفت: عربستان می‌خواهد انقلاب ملت یمن را برگرفته از جمهوری اسلامی ایران به همه القا کند اما این کذب، افترا و ظلمی بزرگ است. من همچنان اطمینان دارم که عربستان در یمن شکستی تاریخی و خوارکننده خواهد خورد و پیروزی فراخواهد رسید اما در زمان مشخص و به نحوی که خداوند مقرر کند.

نصرالله به انقلاب بحرین نیز پرداخت و گفت: ملت بحرین بهای هول و هراس سعودی‌ها را می‌پردازد. عربستان می‌ترسد که پیروزی ملت یمن باعث شود تا درخواست برای حقوق سیاسی و مشارکت ملی در سرنوشت کشور در عربستان بالا بگیرد و این چیزی نیست که حکام سعودی خواهان آن باشند. کارزاری که ملت بحرین وارد آن شدند تاریخی است و محدود به چیزی نیست، انقلاب بحرین برای ملت این کشور تلاش برای ماندن و حفظ هویت است.

انتهای پیام

کد N984439

وبگردی