آفتاب

رشد 75 درصدی ثبت تخلفات رانندگی در هرمزگان

رشد 75 درصدی ثبت تخلفات رانندگی در هرمزگان

رئیس پلیس راهور هرمزگان از رشد 75 درصدی ثبت تخلفات رانندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، محمدباقر سلیمی در جمع خبرنگاران افزود: 9026 دستگاه خودرو و 25 هزار و 65 موتورسکلیت در یک سال اخیر توقیف شده ‌که بیشترین دلیل توقیف مخدوش بودن مدارک و یا پلاک و تخلفات خطرناک و حادثه‌ساز بوده است. بیشترین مورد تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز است که رقم آن برابر با 31 هزار و 58 مورد است و رشد 2 برابری داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تخلفات، 45 درصد تخلفات حادثه‌ساز و 35 درصد تخلفات ساکن بوده‌ که خود هر کدام تعاریف مربوط به خود را دارد.

سلیمی با بیان اینکه بررسی ترافیکی صنوف یکی از فعالیت‌های پلیس راهور است، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر 1860 پرونده در این باب رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

این مسئول با بیان اینکه در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه گذشته، تلفات در حوادث رانندگی استان 11 درصد کاهش داشته است، افزود: در یک سال اخیر 93 نفر بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند که در سال پیش از آن این رقم برابر با 100 نفر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: در تصادفات خسارتی 41 درصد کاهش داشته‌ایم. در مجموع کل تصادفات که رقم آن 3169 مورد است نسبت به سال گذشته، 16 درصد کاهش داشته است. بندرعباس، میناب، قشم و بندرلنگه دارای بیشترین فراوانی تصادفات و ابوموسی، بشاگرد، سیریک و حاجی‌آباد دارای کمترین فراوانی هستند.

وی بیان کرد: از میان متوفیان 40 درصد راکبان موتورسکیت، 36 درصد عابران پیاده و 12 درصد سرنشینان خودروها هستند. فراوانی مجروحان تصادفات نیز 50 درصد مربوطه به راکبان، 32 درصد مربوط به عابران پیاده و پنج درصد مربوطه به ترک‌نشینان موتورسکلیت است.

وی با بیان اینکه 30 هزار و 653 مورد تعویض پلاک خودرو از یک سال گذشته تاکنون در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: در این مدت 365 مورد گذر پلاک موقت صادر شده است. در سه شهرستان خمیر، جاسک و سیریک از سال گذشته تاکنون دفتر خدمات خودرویی برای شماره گذاری راه‌اندازی شده است.

سلیمی گفت: در بشاگرد و ابوموسی نیز که هیچ کدام از این خدمات داده نمی‌شد، با آموزش افسران مربوطه کار بازدید و تکمیل فرم‌های بررسی اینگونه خدمات در این دو شهرستان قابل ارائه شده است. این سطح از خدمات به معنی این است که دیگر مردم این شهرستان می‌توانند بدون انتقال خودرو خود به شهرستان‌های اطراف خدمات مورد نیاز را از طریق بستر اتوماسیون دریافت کنند.

سلیمی از راه‌اندازی آموزشگاه‌های ویژه برای صدور گواهینامه موتورسکلیت در بستک و و بندرلنگه خبر داد و گفت: دریافت تمامی خدمات مرتبط با گواهینامه در پارسیان و قشم قابل ارائه شده ‌که در این شهرستان‌ها برای دریافت خدمات پایه یکم باید به مرکز استان مراجعه شود.

انتهای پیام

کد N984293

وبگردی