آفتاب

دیدار وزیر دادگستری با خانواده جان باختگان فاجعه منا در نور

دیدار وزیر دادگستری با خانواده جان باختگان فاجعه منا در نور

وزیر دادگستری با خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا در نور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و نماینده ویژه رئیس جمهور، صبح امروز در بدو ورود به شهرستان نور با استقبال مسئولان و مردم این شهرستان مواجه شد و با حضور در گلزار شهدای نور و مزار جان باختگان فاجعه منا، با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشت.

پورمحمدی ظهر امروز در دیدار با خانواده قربانیان نوری حادثه منا با عرض تسلیت به بازماندگان، این فاجعه را داغ سنگینی برای امت مسلمان به‌ویژه خانواده ایرانی دانست و اظهار کرد: این غم و داغ بزرگ ملی بود و بنده حامل ابلاغ تسلیت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت هستم.

وی افزود: حجاج قربانی‌ شده بعد از احرام و ورود به منا و حرکت برای رمی جمرات با لب تشنه هر چند مرگ سختی داشتند، اما در راه عبادت به فیض بزرگ رسیدند. در روایات است که به درجه‌ای می‌رسند که می‌توانند شفیع باشند.

وزیر دادگستری با اشاره به قربانی شدن ۴۶۴ نفر به جز ۱۱ نفر حادثه جرثقیل، خاطرنشان کرد: صبر و تحمل این خانواده‌ها، لطفی است که حق تعالی شامل آنان کرده و به آنان آرامش قلب عطا فرمود و البته این خانواده‌ها با صبر خود اسلام واقعی را که توصیه به صبر بر مصیبت کرده به نمایش گذاشتند.

نماینده ویژه رئیس جمهور حادثه منا را حادثه غم‌انگیزی برای امت اسلامی دانست و اضافه کرد: این درد بزرگی است که در حرم امن الهی با میهمانان خدا اینچنین رفتار شود.

وی ادامه داد: سعودی‌ها بی‌تدبیری کردند اما زشت‌تر از آن برخورد زشت، غیرانسانی و غیراسلامی بود که با حادثه‌دیدگان و نیز مسئولان کردند و مسلمانان را تحقیر و چهره‌ای ناخوشایند از اسلام معرفی کردند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: پیگیری حقوق جان‌باختگان موضوع مهمی است که قضیه حقوقی و سیاسی آن را دنبال می‌کنیم.

پور‌محمدی یادآور شد: ‌بعد از حادثه تیمی در عربستان مشغول جمع‌آوری اسناد، مدارک و شواهد است و کمیته‌های حقوقی و قضایی در دادگستری، قوه قضائیه، وزارت امور خارجه نیز پیگیر هستند تا حقوق جان‌باختگان و خانواده‌های آنان گرفته شود.

وی گفت: این برای دولت و مسئولان تکلیف است تا ضمن استیفای حقوق هموطنان ما تلاش کنند تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

انتهای پیام

کد N984267

وبگردی