آفتاب

فیصل مقداد از موضع مصر در قبال عملیات روسیه در سوریه استقبال کرد

فیصل مقداد از موضع مصر در قبال عملیات روسیه در سوریه استقبال کرد

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: حملات هوایی روسیه در سوریه زمانی آغاز شد که ثابت شد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در نیت خود صادق نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به دستاوردهای بزرگ ارتش روسیه در سوریه که چند برابر موفقیت‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش است، اظهار داشت که حملات هوایی مسکو برای مبارزه با تروریسم زمانی آغاز شد که مشخص شد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در اهداف خود صادقانه عمل نمی‌کند.

وی گفت: سوریه وارد جنگی علیه تروریسم شده است که در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است. این کشور از همان ابتدا نسبت به پیروزی اطمینان داشت و هیچ‌گاه فکر عقب‌نشینی به ذهنش خطور نکرد.

مقداد اظهار داشت: آنچه که ائتلاف نامیده می‌شود هدفش حفظ مصونیت تروریسم، حمایت و گسترش آن است. مقاومت سوریه در رویارویی با تروریسم حقیقت سیاست‌های فرانسه، انگلیس و کشورهای استعماری دیگر را در قبال سوریه به جهان نشان داد.

وی تصمیم تاریخی و بزرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری سوریه را برای حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم ستود و گفت: این اقدام قهرمانانه برادران روسی تاریخ و جغرافیایی جدیدی را به روی منطقه می‌گشاید و تغییری بزرگ در جهان ایجاد خواهد کرد و کسانی را که علیه سوریه توطئه‌چینی می‌کنند، وادار به تغییر دیدگاه‌هایشان خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: مقاومت ملت، ارتش و رهبری سوریه دلیل ایستادگی دوستان این کشور و دلیل اصلی تغییر افکار عمومی است.

وی گفت: اظهارات رسانه‌ای غرب دروغ‌هایی است که علیه روسیه بعد از ورود آن به جنگ علیه تروریسم بیان می‌شود.

وی انجام هرگونه دیدار و یا تبادل پیام‌های غیرمستقیم با طرف آمریکایی را رد کرد و گفت: هنگامی که احساس کنیم آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی و صادق است اجازه همکاری می‌دهیم.

مقداد همچنین به اهمیت حمایت ایران از سوریه در تمامی زمینه‌ها و به ویژه در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه از موضع مخالف مصر در انتقاد از عملیات روسیه در سوریه استقبال کرد.

او بر لزوم از سرگیری روابط میان سوریه و مصر با توجه به دشمن مشترک دو کشور که همان تروریسم است، تاکید کرد.

او از موضع اردن در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت: اگر سوریه سقوط می‌کرد لبنان و اردن ظرف چند ساعت سقوط می‌کردند.

انتهای پیام

کد N984207

وبگردی