آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

فعالیت 25 سایت اطلاع‌رسانی غیرمجاز در مازندران

فعالیت 25 سایت اطلاع‌رسانی غیرمجاز در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 25 سایت غیرمجاز در مازندران فعالیت می‌کنند که هنوز اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، احد جاودانی در همایش فرهنگ، رسانه و امنیت اجتماعی در فضای مجازی گفت: دنیای مجازی هم تهدید خواهد بود و هم می‌تواند فرصت باشد.

وی با اشاره به گذر زمان و گذشتن تمدن‌های مختلف گفت: پس از اختراع اینترنت و ظهور فضای مجازی دیگر اختراع، اکتشاف و بروز ایده‌های جدید زمان نمی‌شناسد و بسیار سریع اتفاق می‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه اینترنت چاقوی دولبه است، گفت: این پدیده هم آثار مثبت و هم آثار منفی دارد که یکی از آثار مثبت آن انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات است که موجب افزایش قدرت تحلیل و روحیه انتقادی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: زمانی علوم در کتابخانه‌ها محبوس بوده و اخبار و اطلاعات نیز در دست خبرگزاری‌های بزرگ که عمدتاً صهیونیستی بوده محصور بوده است ولی امروز از طریق اینترنت در دسترس همه قرار دارد.

جاودانی دیگر فرصت‌های فضای مجازی را عبور از مرزهای جغرافیایی دانست و گفت: با اینترنت مرزهای جغرافیایی از بین رفته است و فرهنگ‌ها و سنت‌ها به هم نزدیک شده‌اند، امکان بیان دیدگاه‌ها به صورت آزادانه در فضای مجازی وجود دارد و هرکس به صورت آزادانه امکان تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های خود را در این فضا را دارد.

وی تبلیغ و توسعه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را نیز از دیگر فرصت‌های اینترنت برشمرد و گفت: برخی از فضایل اخلاقی و انسانی که انسان‌ها به آن اعتقاد دارند و مختص دین خاصی نیست در این فضا مبادله می‌شود و فرهنگ‌هایی همچون ایثار، کمک به فقرا و ... در این فضا تبادل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: توسعه مشارکت‌های اجتماعی در دنیا افزایش سرعت در فرایند آموزش، کاهش هزینه‌ای اجتماعی و انتقال اخبار و اطلاعات از فرصت‌های استفاده از اینترنت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه در استان 42 پایگاه خبری دارای مجوز وجود دارد و 43 درخواست مجوز نیز در حال بررسی است، عنوان کرد: 25 پایگاه در حال فعالیت هستند که اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده‌اند.

این مسئول ضمن درخواست از این پایگاه‌ها برای دریافت مجوز گفت: اگر این پایگاه‌ها مجوز دریافت کنند مورد حمایت این اداره قرار خواهند گرفت.

وی فلسفه وجودی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را توسعه اقتصادی، فررهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه دانست و گفت: تولید مطالب درست و منطقی و ایجاد نشاط در جامعه نیز از وظایف رسانه‌ها است.

جاودانی اظهار کرد: نقد کاری پسندیده و تشخیص سره از ناسره است و می‌تواند موجب تقویت نقاط قوت و از بین رفتن نقاظ ضعف شود ولی در نقد نباید عنصر انصاف را فراموش کرد و با تخریب متفاوت است و نقد می‌تواند فرصت خوبی باشد تا دستگاه‌ها عملکرد خود را توضیح داده و مطرح کنند.

انتهای پیام

کد N984183

وبگردی