آفتاب
به رغم انعطاف‌پذیری حوثی‌ها؛

منصور هادی باز هم برای مذاکره با انصارالله شرط گذاشت

منصور هادی باز هم برای مذاکره با انصارالله شرط گذاشت

رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد که در صورتیکه گروه انصار الله آمادگی خود را برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت اعلام کند دولتش آماده تلاش برای برای ایجاد راهکار مسالمت آمیز برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن گفت، در صورت اعلام آمادگی گروه انصار الله یمن (حوثی‌ها) برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت، دولتش آماده مذاکره باین گروه و تلاش برای برای ایجاد راهکار مسالمت آمیز است.

از سوی دیگر، یک مقام مسئول در کنگره مردمی سراسری یمن گفت: در ادامه تلاش‌های صورت گرفته در عمان برای خاتمه دادن به تجاوزات و لغو محاصره عارف الزوکا، دبیرکل کنگره مردمی سراسری لیبی با ارسال پیامی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که رویکرد کنگره پایبندی به اجرای طرح هفت ماده‌ای است که با همکاری نماینده دبیرکل تدوین شده است و در رأس آن پایبندی به اجرای قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت از جمله قطعنامه 2216 طبق سازوکار اجرایی است که مورد توافق قرار گرفته و از سوی همه گروه‌ها اجرا می‌شود.

این منبع تصریح کرد: دبیرکل کنگره مردمی سراسری شورای امنیت را به پایان دادن به خشونت و تشویق گروه‌ها برای آغاز مذاکره به منظور وضع سازوکار اجرایی برای قطعنامه 2216 فراخوانده است تا طبق آن عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح از سوی تمامی گروه‌ها انجام شود. این اقدام باید تحت نظارت سازمان ملل صورت گیرد و روند سیاسی از سر گرفته شود.

درهمین حال، اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن، از موافقت حوثی‌ها و عبدالله صالح با قطعنامه 2216 شورای امنیت استقبال و این اقدام را گام مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام

کد N984039

وبگردی