آفتاب

انصارالله: مذاکره تنها راه برون رفت از بحران یمن است

انصارالله: مذاکره تنها راه برون رفت از بحران یمن است

سخنگوی رسمی گروه انصار الله یمن گفت : دیدگاه ما این است که گفتگوی سیاسی تنها راه برای دستیابی به راهکارهای عادلانه برای بحران یمن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی گروه انصارالله یمن (حوثی‌ها) اظهار داشت: رویکرد ما قبل و بعد از آغاز تجاوزات مبتنی بر گفتگوی سیاسی برای دستیابی به راهکارهای سیاسی عادلانه برای حل بحران یمن است.

وی افزود: در همین راستا تلاش‌های بسیاری انجام دادیم و نشست‌های متعددی را در خصوص توقف تجاوزات و لغو محاصره و از سرگیری گفتگوی سیاسی بدون پیش شرط، با فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن و اتحادیه اروپا و همچنین سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت و مقامات عمان و کشورهای دیگر برگزار کردیم.

عبدالسلام گفت: تعامل ما با تمامی راهکارها و پیشنهادات مثبت بود، اما با وجود این تمامی راهکارهای سیاسی عادلانه بدون هیچ گونه توجیه منطقی رد شده است و این بیانگر تمایل طرف‌های مقابل به ادامه جنگ و کشتار و محاصره اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای و عدم آگاهی افکار عمومی نسبت به کشتار وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف در تمامی مناطق یمن است.

عبدالسلام عنوان داشت: تجاوزات وحشیانه علیه یمن و ادامه حصار، وحشی گری و خشونت، نقض منشورهای سازمان ملل و قانون بشر دوستانه و قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص یمن است که بر احترام به حاکمیت این کشور و یکپارچگی آن و لزوم تسهیل کمک رسانی به آسیب دیدگان و ممانعت از گسترش تروریست‌های داعش و القاعده تاکید دارد.

وی گفت: ما از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهیم برای حمایت از طرح هفت بندی مسقط که راهی اساسی و مهم برای حل جامع درگیری‌ها است حمایت کند. ما بر پایبندی بر این هفت بند که شامل تعهد به قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد یمن است تاکید داریم و همانند این شورا راه حل سیاسی برای بحران یمن و بازگشت به مذاکرات بدون پیش شرط را حمایت می‌کنیم، اما با وجود تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل و فراخوان شورای امنیت برای بازگشت به مذاکرات تاکنون هیچ گونه واکنش مثبتی را از سوی طرف مقابل ندیده‌ایم.

انتهای پیام

کد N984030

وبگردی