آفتاب
نماینده ایران در سازمان ملل:

توافق هسته‌ای شرایط مساعدی برای همکاری‌های زیست‌محیطی فراهم کرده است

توافق هسته‌ای شرایط مساعدی برای همکاری‌های زیست‌محیطی فراهم کرده است

کمیته دوم سازمان ملل متحد (کمیته مسائل اقتصادی و مالی) در چارچوب هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد به نمایندگی از کشورمان در این جلسه با تاکید بر اهمیت دستور کار 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار، بر اهمیت اجرای این سند بویژه در چارچوب فعالیت‌های سازمان ملل متحد تاکید کرد.

دهقانی با اشاره به شرکت رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس تصویب دستور کار 2030 در مقر سازمان ملل متحد، بر مشارکت سازنده جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید و در چارچوب اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای به چالش‌های منطقه غرب آسیا بویژه مساله تغییر اقلیم و خشکسالی اشاره و خشونت و تروریسم را در این منطقه به عنوان مانعی جدی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار ذکر کرد.

نماینده کشورمان در ادامه تاکید کرد که توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 شرایط مساعدی را برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی بویژه در حوزه همکاری‌های زیست محیطی فراهم کرده است.

وی همچنین بر علاقمندی کشورمان برای همکاری با سایر کشورها جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار تصریح و بر نقش و اهمیت مشارکت جهانی، وجود نظامی غیر تبعیض‌آمیز به منظور اجرای سند دستور کار توسعه بویژه در حوزه‌های تامین منابع مالی و انتقال فناوری و دانش‌های نوین تاکید کرد.

در این جلسه همچنین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مساتل اقتصادی و اجتماعی با تاکید بر این‌که «سند دستور کار توسعه 2030 جهانی و یکپارچه است» بر تمرکز سند فوق بر مساله فقرزدایی و ضرورت مشارکت کشورها برای اجرای سند اشاره و در ادامه بر اهمیت توجه به چالش‌هایی نظیر کاهش رشد اقتصادی، بی کاری، کاهش قمیت نفت و بسیاری از اقلام دیگر، مهاجرت و تغییر اقلیم پرداخت.

معاون دبیر کل در پایان به نمایندگی از سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان نهایت تلاش خود را برای اجرای سند دستور کار توسعه 2030 بکار خواهد برد.

بر اساس این گزارش، اجلاس سران کشورها برای تصویب دستور کار 2030 برای توسعه پایدار به مدت سه روز در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در تاریخ 3 لغایت 5 مهرماه سالجاری برگزار شد.

در این اجلاس سند دستور کار فوق با حضور رهبران کشورها به تصویب رسید.

انتهای پیام

کد N983948

وبگردی