آفتاب

نماینده آمریکا در ناتو: روسیه نیروی زمینی و تانک‌های پیشرفته در سوریه دارد

نماینده آمریکا در ناتو: روسیه نیروی زمینی و تانک‌های پیشرفته در سوریه دارد

نماینده آمریکا در ناتو تاکید کرد، روسیه نیروهای زمینی خود در سوریه را با آتشبارهای راکتی و پیشرفته‌ترین تانک‌ها تقویت کرده که قادرند اقدامات بیشتری برای حفاظت از پایگاه‌های نظامی مسکو در سوریه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، داگلاس لوت، نماینده آمریکا در ناتو گفت: قصد ارتش روسیه از این تقویت نیرو نامشخص است اما آنها به سرعت ترکیبی از تسلیحات از جمله آتشبار، سیستم‌های دفاع هوایی و هلی‌کوپترهای جنگی را به کار گرفته‌اند.

وی افزود: ما شاهد نیت آنها هستیم. برخی ظرفیت‌هایی که به پایگاه‌های روسیه در لاذقیه آورده شده حاکی از اقدامی فراتر از حفاظت از این پایگاه است.

داگلاس لوت پیش از نشست امروز (پنجشنبه) وزرای دفاع ناتو به خبرنگاران گفت: استقرار نظامی سریع مسکو بسیار چشمگیر و تاثیرگذار بوده و روسیه به سرعت نیروهای خود را از نظر تعداد و تنوع تقویت کرده است.

وی افزود: روسیه نیروی دریایی خود را نیز بسیج کرده و حدود 10 کشتی در مدیترانه مستقر کرده است. اگرچه کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در دریای خزر مجهز به موشک‌هایی می‌باشند که قادر به حمله به سوریه هستند، اما ما نمی‌توانیم تایید کنیم که حملات روز چهارشنبه توسط این نیروها صورت گرفته است یا خیر.

داگلاس لوت ادامه داد: حملات هوایی روسیه بزرگترین خطر محسوب می‌شوند چراکه احتمال دارد هواپیماهای روسیه و ائتلاف تحت رهبری آمریکا با یکدیگر درگیر شوند. آنچه که در فعالیت‌های هوایی روسیه خطری بزرگ محسوب می‌شود این است که این اقدامات در همان حریم هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد به همین خاطر است که ارتباط نظامی- نظامی میان روسیه و ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا بسیار مهم است.

انتظار می‌رود مساله حضور فزاینده نظامی روسیه در سوریه، در صدر دستور کار مباحثات نشست امروز وزرای دفاع ناتو در بروکسل، باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام

کد N983926

وبگردی