آفتاب

اوباما از پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرد

اوباما از پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرد

رییس‌جمهوری آمریکا به رییس سازمان پزشکان بدون مرز گفت که وزارت امور خارجه این کشور بررسی شفافی درباره مسأله حمله جنگنده‌های آمریکایی به بیمارستانی در قندوز به عمل خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با جوان لیو، رییس سازمان پزشکان بدون مرز به وی اطمینان داد که بررسی شفافی درباره پرونده حمله جنگنده‌های امریکایی به بیمارستانی در قندوز صورت خواهد گرفت.

رییس‌جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی همچنین نسبت به وقوع این اتفاق ابراز تأسف کرد و گفت که بررسی عادلانه‌ و بی‌طرفی صورت خواهد گرفت تا حقایق مشخص شود.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری آمریکا گفته که در صورت لزوم تغییراتی اعمال خواهد شد که از وقوع فاجعه‌هایی نظیر حمله اخیر به بیمارستان قندوز جلوگیری شود. روز سوم اکتبر در جریان حمله جنگنده‌های آمریکایی به یک بیمارستان متعلق به پزشکان بدون مرز 22 تن کشته شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز این حمله را جنایت جنگی قلمداد کرده و خواهان بررسی شفاف در مورد آن شده است. ارنست اظهار کرد: استفاده از مفاهیمی نظیر جنایت جنگی بار حقوقی دارد. در همین راستا وزارت دفاع از تمامی اقدامات لازم دریغ نخواهد کرد تا در جریان عملیات‌های نظامی از کشتار غیرنظامیان جلوگیری شود.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که اوباما درباره این اتفاق به اندازه‌ کافی اطلاعات دارد و با توجه به این اطلاعات از لیو و سایر اعضای پزشکان بدون مرز به طور رسمی عذرخواهی می کند.

انتهای پیام

کد N983859

وبگردی