آفتاب

وزیر خارجه تونس: پیوستن به ائتلاف علیه داعش سیاسی‌ است نه نظامی

وزیر خارجه تونس: پیوستن به ائتلاف علیه داعش سیاسی‌ است نه نظامی

وزیر خارجه تونس با تاکید بر اینکه پیوستن تونس به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در سطح سیاسی و نه نظامی خواهد بود، به هموطنان خود اطمینان داد که تونس هرگز در هیچ کشوری دخالت نظامی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از الیوم السابع، الطیب البکوش، وزیر خارجه تونس گفت: پیوستن تونس به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، تنها سیاسی خواهد بود نه نظامی. هدف از این مشارکت، حمایت سیاسی و همکاری در زمینه تبادل اطلاعات است که می‌تواند به تونس در زمینه مقابله با تروریسم کمک کند.

البکوش با اشاره به اینکه تونس از جمله کشورهایی است که با گسترش گروه تروریستی داعش به شدت در خطر قرار گرفته، اظهار داشت: تونس تاکنون در سطح منطقه‌ای و بین المللی مرحله‌ای دشوارتر و پیچیده‌تر از مرحله کنون را تجربه نکرده است.

وزیر خارجه تونس با رد سخنان منتشر شده در خصوص مذاکره با تکفیری‌ها در سوریه که به وی نسبت داده می‌شود، درباره شبه نظامیان تونسی که اکنون در سوریه هستند نیز گفت: تمامی کسانی که از سوریه به کشور بازمی‌گردند، محاکمه می‌شوند تا به این ترتیب شبکه‌های جذب و اعزام جوانان به سوریه شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اتباع کشورش که قصد داشتند خود را از خاک ترکیه به میادین نبرد در سوریه برسانند و در اقدامات خرابکارانه و تروریستی شرکت کنند، درستگیر شده‌اند، تاکید کرد: سوریه در محاکمه این افراد در خاک خود آزاد است.

انتهای پیام

کد N983716

وبگردی