آفتاب

بازتاب "ممنوعیت مذاکره با آمریکا" از سوی مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی

بازتاب "ممنوعیت مذاکره با آمریکا" از سوی مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی

خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه ای گزارش داد: رهبری ایران هرگونه مذاکره بیشتر با ایران را ممنوع دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبری ایران روز چهارشنبه (امروز) در حالیکه کمتر از سه ماه از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 می گذرد گفت که مذاکره با آمریکا ممنوع است .

به گزارش رویترز، آیت الله خامنه ای تاکنون به طور علنی توافق هسته‌ای را تائید نکرده است ، هر چند که این توافق یک پیروزی سیاسی برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

رهبری ایران در سخنانش در حضور فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که مذاکره با آمریکا نه تنها منفعتی ندارد،‌ بلکه ضررهای بیشماری به همراه دارد.

وی افزود:‌ مذاکرات با آمریکا دروازه های نفوذ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را برای این کشور باز می‌کند. آن‌ها حتی در دوران مذاکرات هسته‌ای نیز تلاش کردند به امنیت ملی مان هر جایی که فرصتی داشتند آسیب بزنند.

ایران و گروه 1+5 در ماه ژوئیه به یک توافق جامع دست یافتند که لغو تحریم های بین‌المللی ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور را در پی دارد.

روزنامه ایندیپندنت و اورشلیم پست نیز بیانات مقام معظم رهبری را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای امروز در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

ایشان با اشاره به همراهی و همکاری آمریکا و جریان صهیونیستیِ ضد بشریت، تأکید کردند: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفتند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکایی‌ها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است، زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد، بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

رهبر معظم انقلاب گفتند: شرایط کنونی از لحاظ فعالیت‌ها و تلاشهای دشمنان جمهوری اسلامی که ما بر آنها احاطه اطلاعاتی نیز داریم، مقطع مهمی است زیرا آنها به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم درخصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور هستند.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N983553

وبگردی