آفتاب

رئیس سابق مجمع عمومی سازمان‌ ملل به دریافت رشوه متهم شد

رئیس سابق مجمع عمومی سازمان‌ ملل به دریافت رشوه متهم شد

مقامات آمریکایی، رئیس سابق مجمع عمومی سازمان ملل و چهار تن دیگر از مسئولان این نهاد را به دست دشتن در فساد گسترده متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان آشه، سفیر سابق جزایر "آنتیگوا و باربودا" در سازمان ملل که بین سال‌های 2013 تا 2014 رئیس مجمع عمومی سازمان ملل بود، به دریافت بیش از 1.3 میلیون دلار رشوه از تجار چینی متهم شده است.

دادستان منهتن که بازداشت آشه و چند تن دیگر را اعلام کرده در این باره گفت: تحقیقات در این پرونده احتمالا به مطرح شدن اتهامات بیشتری منجر خواهد شد.

در همین حال استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل "ابراز تاسف و تعجب شدید" بان کی مون را به خاطر این رسوایی ابراز کرد.

دوجاریک گفت: سازمان ملل پیش از این اطلاعی از این تحقیقات نداشت اما با یان حال در صورت لزوم در این خصوص همکاری خواهد کرد.

براساس متن دادخواست دادگاه منهتن، آشه برای ارائه مدرکی به دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه مرکز کنفرانس سازمان ملل در ماکوئو چندین میلیارد دلار نیاز دارد، بیش از 500 هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

دادگاه می‌گوید، آشه در پرونده‌ای دیگر از تجار چینی برای حمایت از منافع آنها در سازمان ملل 800 هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

انتهای پیام

کد N983539

وبگردی