آفتاب
منصوری آرانی در دیدار با رئیس گروه پارلمانی بلژیک و ایران،

بسترهای مساعد برای افزایش روابط ایران و بلژیک را می‌توان شناسایی و اجرایی کرد

بسترهای مساعد برای افزایش روابط ایران و بلژیک را می‌توان شناسایی و اجرایی کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک که در صدر هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروکسل سفر کرده است با رئیس گروه دوستی پارلمانی بلژیک و ایران در مجلس نمایندگان بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک که در صدر هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروکسل سفر کرده است با "دیرک ون درمالن" رئیس گروه دوستی پارلمانی بلژیک و ایران در مجلس نمایندگان بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

منصوری آرانی در ابتدای این دیدار با اشاره به استقبال مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط دوستانه خود با پارلمان بلژیک گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نقش مهم و بی‌بدیلی در تسهیل و تسریع روابط دولت ها و بخش‌های خصوصی دو کشور دارند و سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به بلژیک نیز درهمین راستا صورت گرفته است.

وی در ادامه ضمن تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به جایگاه تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و نظارت در جمهوری اسلامی ایران و اهمیت مجلس نمایندگان بلژیک در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، ظرفیت فراوانی جهت ارتقاء سطح مراودات دوستانه دو پارلمان پیش روی نمایندگان دو کشور قرار دارد که باید از آن ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک دربخش دیگری ازسخنان خود ضمن ابراز ناخرسندی از سطح پایین مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و بلژیک، مطرح کرد: سطح مبادلات اقتصادی دوکشور با ظرفیت‌های موجود متناسب نیست و در فضای کنونی بعد از توافق گروه 1+5 و ایران می‌توان فارغ از موانع بر سر راه همکاری‌های فیمابین بسترهای مساعد برای افزایش روابط دو کشور را شناسایی و اجرایی کرد.

منصوری آرانی درادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه خطر تروریسم را از بهترین تهدیدات صلح و امنیت منطقه و جهان دانست و گفت: برای مبارزه با تهدید گروه‌های تروریستی باید همه کشورهایی که عزم جدی برای مبارزه با این خطر مشترک را دارند همکاری و همفکری نمایند.

وی در پایان ضمن انتقاد از استانداردهای دوگانه‌غرب درخصوص مسائلی همچون حقوق بشر تاکید کرد: برخوردهای سیاسی با مقوله حقوق بشر توسط کشورهای غربی موجب ایجاد استانداردهای دوگانه در این زمینه شده است که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

دیرک ورن درمالن نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک به بروکسل ادامه داد: تعامل و گفت‌وگوی میان نمایندگان دو ملت منجر به شناخت و درک بیشتر ملت‌ها از یکدیگر و ارتقای سطح همکاری‌های دولت‌های دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک به بروکسل فصل نوینی در تاریخ همکاری‌های پارلمانی فیمابین بازخواهد کرد و آغاز گفت‌وگوهای اعضای پارلمان‌های دوکشور درسطح دیگری را درپی خواهد داشت.

در این دیدار قادرمرزی، فریدونی، بشیری و مددی نیز حضور داشتند که با همتایان خود در مجلس نمایندگان و سنای بلژیک به گفت‌وگو نشسته و چشم‌انداز روابط پارلمانی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

کد N983433

وبگردی