آفتاب

بزرگترین عملیات آزادسازی زندانیان در آمریکا

بزرگترین عملیات آزادسازی زندانیان در آمریکا

روزنامه واشنگتن نوشت، وزارت دادگستری آمریکا قرار است حدود 6000 زندانی را در پایان ماه جاری میلادی پیش از موعد آزاد کند که پر تعدادترین روند آزادی زندانیان فدرال در ایالات متحده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه قرار است 30 اکتبر و دوم نوامبر سال جاری میلادی و به عنوان تلاشی برای کاستن جمعیت زندان‌ها و کمک به زندانیان جرایم مواد مخدر که در سه دهه گذشته مجازات سختی را داشته‌اند، صورت می‌گیرد.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشته است:‌ زندانیان از جانب اداره امور زندان‌های وزارت دادگستری ایالات متحده آزاد خواهند شد. اکثر این مجرمان یا حبس خانگی می‌شوند یا آنها را به خانه‌های موسوم به هاف‌وی هاوس می‌فرستند؛ خانه‌هایی که مجرمان متهم بعد از گذراندن دوره مجازات در آنها نگهداری می‌شوند تا آماده پروسه اجتماعی شدن بشوند و بتوانند در جامعه به فعالیت مفید و سالم بپردازند.

این خانه‌ها بر این عقیده شکل گرفته‌اند که مجرمان نباید بلافاصله از زندان به درون جامعه فرستاده شوند تا دوباره به زندگی مجرمانه بازگردند و برای اجتماعی شدن نیاز به آموزش و مهارت دارند.

این آزادی پیش از موعد زندانیان درپی اقدام کمیسیون مجازات آمریکا که آژانسی مستقل در اجرای سیاست‌های اعمال مجازات برای جرایم فدرالی است،‌ صورت می‌گیرد. این کمیسیون سال گذشته میلادی مدت مجازات بالقوه زندانیان جرایم مربوط به مواد مخدر را کاهش داد.

اقدام این کمیسیون جدا از عفو صورت گرفته توسط باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای برخی از جرایم غیرمرتبط با مواد مخدر است.

ایجاد اصلاحات چشمگیر در مجازات مجرمان در آمریکا باعث شد تا نرخ جرایم در این کشور در دو دهه گذشته پایین بیاید. سناتورهای آمریکایی هفته گذشته برنامه‌ای را برای ایجاد اصلاحات در برقراری عدالت مربوط به جرایم پیشنهاد کردند.

درهمین حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این باره ابراز خوش بینی کرد که هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات‌ها به حمایت خود از ایجاد این تغییرات ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N983416

وبگردی