آفتاب

پوردستان: خطرتاثیر جنگ نرم بر ایران محتمل و نزدیک است

پوردستان: خطرتاثیر جنگ نرم بر ایران محتمل و نزدیک است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاسف‌بار خواندن فاجعه منا در این‌باره این شعر را خواند که از منا می‌آورند اخبار داغ دور را/ نوحه‌خوان کو تا بخواند سعیکم مشکور را .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم ویژه جشن فارغ‌التحصیلی دوره‌ هفتادم خلبانی و دهم فنی هوایی با نام شهید سرهنگ خلبان کمال پروینی، با مورد توجه قرار دادن پایان دوره خلبانی و مهندسی برای تعدادی از دانش آموختگان مرکز هوایی شهید وطن پور اصفهان افزود: این دوره باید سرآغاز موفقیت‌های بعدی همه دانش آموختگان این مجموعه در زندگی شخصی، کاری و تخصصی آن‌ها باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص لزوم برخورد قاطع با دشمنان گفت: امیرالمومنین علی (ع) بر این باور بودند که اگر روزی دشمن از در صلح و صفا با مسلمانان وارد بحث شود، به معنی خلوص و اعتقاد او نیست. آمریکا هم تا دیروز بر حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران اصرار می‌ورزید و برای ایجاد قائله‌های خیابانی نقشه‌های نظامی و جنگ نرم طراحی می‌کرد و امروز برای گرفتن عکس یادگاری تلاش می‌کند.

وی با تاکید براین‌که «باید خوش‌گمانی‌ها را کنار گذاشت» تصریح کرد:‌ انعقاد یک موافقتنامه سیاسی به معنی تمام شدن دشمنی‌ها نیست. آن کسانی که پس از شنیدن خبر توافق از خود بی‌خود شده و خیال پروازهای مستقیم تهران واشنگتن و آزاد شدن تمام دارایی‌های بلوکه شده ایران در غرب را در سر می‌پرورانند باید همواره این جمله امام خمینی(ره) را در خاطر داشته باشند که آمریکا شیطان بزرگ است. با این تفسیر آیا می‌توان با دشمن قسم خورده مسلمانان دست داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تقسیم روابط بین‌المللی کشورها به سه شیوه تعاملی، رقابتی و تقابلی افزود: ایران با بسیاری از کشورهای همسایه‌ی خود روابط تعاملی و در عین حال رقابت سالم و سازنده دارد. با این وجود به عنوان مثال اگرچه ایران توانسته روابط اقتصادی و سیاسی خود را با کشور ترکیه در حد قابل قبولی نگه دارد، اما بر خلاف آن‌ها که به دنبال حذف نظام بشار اسد و تقویت داعش هستند نه تنها به شکل ویژه برای برقراری امنیت همه جانبه در منطقه تلاش می‌کنند، بلکه به دنبال تقویت محور مقاومت نیز هست.

وی با بیان این‌که «آمریکا به دنبال تجزیه کشور عراق و یمن و سوریه است» اظهار کرد: ایران از همه حرکت‌های مرتبط با بیداری اسلامی حمایت می‌کند، در حالی که آمریکایی‌ها در همه‌ تلاش‌های نظامی و سیاسی دهه‌های گذشته خود تنها به دنبال زیاده‌خواهی‌های خود در منطقه بوده‌اند.

وی در بیان مثالی برای اختلاف‌های بنیادین آمریکا و نظام جمهوری اسلامی ایران در مباحث سیاسی خاطرنشان کرد:‌ رژیم کودک‌کش صهیونیست خط قرمز آمریکا محسوب می‌شود و رئیس‌جمهوری کلید ورود به کاخ سفید را در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری این کشور اخذ خواهد کرد که رژیم غاصب صهیونیستی را در درجه نخست به رسمیت بشناسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعتقاد به این‌که «حضور آمریکا بر سر میز مذاکره با ایران از روی استیصال و خباثت بود و نه دوستی» ادامه داد: آمریکایی‌ها از سال1991 در جنگ سخت و نیمه سخت در منطقه شکست خوردند. آن‌ها نه تنها در افغانستان بلکه در عراق نیز به اهداف خود نرسیده‌اند؛ اگرچه هدف اصلی آن‌ها برای نفوذ در منطقه ورود به ایران و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: شکست آمریکا و همپیمانان مستکبر منطقه‌ای او در جنگ‌های 29 روزه ، 33 روزه ، 7 روزه و 51 روزه نشان داد که آن‌ها هرگز تون نفوذ در خاک ایران و سلطه بر کشور را ندارند. این در حالی است که تحریم‌های ایجاد شده پس از ریاست جمهوری اوباما و مخاطره‌های گسترده کریدورهای اقتصادی و بازرگانی علیه ایران در این مدت نه تنها به نتیجه نرسید بلکه با اعتراض گسترده اروپایی‌ها همراه شد که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازارهای بزرگ و پرفرصت ایران بودند.

وی در عین حال خطرتاثیر جنگ نرم بر ایران را محتمل و نزدیک دانست و هشدار داد: آینده‌ ساز راهبرد جدید آمریکا و صهیونیست در برابر ایران است آن‌ها بر روی جوانان و نوجوانان امروز که مدیران فردای ایران هستند برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین دلیل شبکه‌های گسترده‌ ماهواه‌ای، اجتماعی و مجازی خود را به صورت همه جانبه علیه ایران به خدمت گرفته‌اند.

پوردستان با تاکید بر «لزوم هوشیاری همه جانبه نیروهای مسلح و سیاست‌گذاران کشور» گفت: قرارگیری مستمر ایران در کنار آتش استراتژی آمریکایی‌ها در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته بوده است بر همین مبنا آن‌ها گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه را تقویت کرده و زمینه گسترش همه‌جانبه آن‌ها را فراهم کردند.

وی با اشاره به تحرک‌های اخیر داعش در ماه‌های گذشته افزود: داعش ابتدا از الانبار به دیاله نقل مکان کرد تا در نزدیکی ایلام و کرمانشاه در ایران نزدیک باشد و زمیه‌ نفوذ در خاک ایران را از این طریق فراهم کند. اما پس از شکست این استراتژی اکنون آن‌ها به افغانستان در شرق ایران پناه برده‌اند تا حلقه تهدیدهای خود را گسترده‌تر کنند.

وی افزود:‌ شیطانک مستکبر منطقه‌ای مانند عربستان هر روز دشمنی جدیدی را علیه ایران و ایرانیان به کار می‌گیرد و اکنون شیطان بزرگ به سوی ایران دست دوستی دراز می‌کند.

فرمانده نیری زمینی سپاه با ابراز رضایت از عملکرد هوانیروز در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ در ابتدای جنگ 4 تیپ زرهی در برابر 12 لشگر 45 تیپ مستقل ، 366 هواپیما و 400 بالگرد بعث عراق ایستادند و به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند. مرزهای کشور را حفظ کردند و مانند پرندگان ابابیل سلامت و پایمردی خود را در صحنه‌های جنگ تحمیلی هشت ساله به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: پس از اخراج مستشاران آمریکایی از خاک ایران غرب تصور می‌کرد که نیروهای فنی کشور در کمتر از چند ماه ناتوانی خود را در سرویس دهی به ناوگان هوایی اعلام می‌کنند. اما اعتماد به نفس القایی بنیانگذار جمهور ی اسلامی ایران باعث درخشش هوانیروز از یک سو و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ا سوی دیگر شد. به طوری که اکنون ایران قادر است دانشجویان پرواز را از کشورهای دوست و همسایه قبول کند.

انتهای پیام

کد N983248

وبگردی