آفتاب

بازارچه ویژه محصولات تولیدی صنعتی و معدنی، نیاز لرستان

بازارچه ویژه محصولات تولیدی صنعتی و معدنی، نیاز لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: بازارچه ویژه محصولات تولیدی صنعتی و معدنی، نیاز استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، دکتر «سیدعلی نادر دهقانی‌الوار» در دیدار رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که باید با دغدغه به مسائل استان نگاه کرد، افزود: جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجموعه‎ای دانشگاهی هر جا با مسأله‎ای در استان مواجه شده دغدغه‎مند به آن ورود جدی داشته و همواره سعی کرده راه‎حلی برای آن پیشنهاد کند.

وی با بیان این‌که همه‌ی نیروهای جهاد دانشگاهی لرستان در راستای برطرف کردن مشکلات استان بسیج شده‎اند، خاطرنشان کرد: با نگاهی که به مجموعه جهاد دانشگاهی واحد استان دارید می‎توانیم همکاری مؤثری با همدیگر داشته و انجام مسائل پژوهشی و مطالعاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت را به این مجموعه علمی پژوهشی واگذار کنید.

دکتر دهقانی‌الوار با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی آمادگی لازم برای همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را دارد، ادامه داد: در این راستا اتاق فکری مختص به مجموعه‌ی صنعت، معدن و تجارت در این واحد علمی طراحی شده و هدف از آن ساماندهی نیروهایی است که دارای ایده و فکر هستند که با راه‎اندازی این اتاق می‎توان کمک شایانی به مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: باید خروجی جلساتی که در استان تشکیل می‎شوند مشخص و کمّی باشند و جهاد دانشگاهی واحد استان با این تفکر و نگاه اتاق فکر را در واحد خود طراحی کرده‎ است.

وی با اشاره به تهیه نقشه‎های زمین‎شناسی یک ‎ 25 هزار استان در این واحد گفت: قرار است در 5 منطقه نقشه‎ها تهیه شوند.

دکتر دهقانی‎الوار با اشاره به راه‎اندازی بانک اطلاعاتی معادن استان توسط جهاد دانشگاهی واحد لرستان، خاطرنشان کرد: تهیه این بانک اقدام خوبی است که می‎تواند اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: آمادگی داریم که در بحث ژئوپارک‎ها و در زمینه‌ی مطالعات، پیوست فرهنگی و سایر فعالیت‎های مربوط به حوزه زمین‎شناسی همکاری گسترده‎ای با سازمان صنایع استان داشته باشیم.

وی با اشاره به بخشنامه‎ای از دولت گفت: در این بخش‌نامه به موضوع تأثیرگذاری بخشی از درآمدهای معادن به کارهای پژوهشی تأکید شده و جهاد دانشگاهی می‎تواند با آماده کردن یک چارچوب در این راستا یاری‎گر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان راه‎اندازی بازارچه‎های ویژه محصولات تولیدی صنعتی و معدنی را از نیازهای ضروری استان بر شمرد و با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی آمادگی ورود به این موضوع را دارد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند با توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت را در حوزه بازاریابی و فروش محصولات کمک کند.

دکتر دهقانی‎الوار با بیان این‌که جهاد دانشگاهی استان در 50 تا 60 زمینه مختلف می‎تواند به این سازمان کمک کند، افزود: از جمله این فعالیت‎ها می‎توان به موضوع ژئوتوریسم، شناسایی و ساماندهی بنگاه‎های اقتصادی کوچک و بررسی نقاط ضعف و قوت آنها اشاره کرد.

این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که اخیراً در جهاد دانشگاهی واحد لرستان انجام شد راه‎اندازی واحد فرآوری سنگ‎های زینتی بوده که اقدام خیلی خوبی برای بهبود وضعیت اشتغال دانش‎بنیان در استان محسوب می‎شود.

وی با تأکید بر این‌که در لرستان علاوه‌بر بررسی زیرساخت‎های توسعه‌ی صنایع سنگ، باید علت خام‌فروشی را جویا شویم، خاطرنشان کرد: در این‌باره جهاد دانشگاهی واحد استان آمادگی همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مکان‎یابی و جانمایی صنایع، تهیه اطلس معادن و نیز مباحث زیست‎محیطی را دارد.

انتهای پیام

کد N983236

وبگردی