آفتاب
در واکنش به استقرار 70 سرباز انگلیسی؛

الشباب با تیراندازی از نیروهای انگلیسی در سومالی پذیرایی می‌کند

الشباب با تیراندازی از نیروهای انگلیسی در سومالی پذیرایی می‌کند

شبه نظامیان الشباب در سومالی قول داده‌اند که در صورت ورود سربازان انگلیسی به این کشور برای حمایت از صلح بانان با گلوله از آنها پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اخیرا برنامه خود را برای استقرار 70 تن از سربازان و کارشناسان در سومالی برای ارائه حمایت‌های لجستیکی، پزشکی و مهندسی به صلح بانان تحت رهبری اتحادیه آفریقا اعلام کرده بود؛‌ نیروهایی که برای رویارویی با شبه نظامیان الشباب بوجود آمده‌اند و با آنها می‌جنگند.

انگلیس نیز همانند سایر کشورهای غربی که مدت‌ها بود از سومالی قطع امید کرده بود، حالا به دنبال برقراری نظم و آرامش در این کشور است و می‌خواهد دولتی عملگرا در این کشور روی کار بیاید.

شیخ علی محمود راگه، سخنگوی الشباب در یک خطابه در یک ایستگاه رادیویی گفت:‌ ما امیدواریم که سرهای بریده و از تن جدا شده سفیدپوستان را شاهد باشیم. ما با گلوله به استقبال سربازان انگلیسی می‌رویم و شما خواهید دید که اجساد این سربازان در صفحات اینترنت به نمایش گذاشته می‌شود.

در این بیانیه الشباب به انگلیسی‌ها لقب دشمن مسلمین را داده و این کشور را به تلاش برای مستعمره کردن سومالی متهم کرده‌ است.

‌نیروهای صلح بان الشباب را در 2011 از موگادیشو، پایتخت سومالی بیرون راندند اما این گروه به فعالیت‌های مسلحانه خود علیه دولت و برای براندازی دولت مرکزی در این کشور آفریقایی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N983204

وبگردی