آفتاب

سازمان ملل: دولت ائتلافی لیبی احتمالا امروز اعلام می‌شود

سازمان ملل: دولت ائتلافی لیبی احتمالا امروز اعلام می‌شود

فرستاده سازمان ملل به لیبی با تاکید بر اینکه در مذاکرات عصر امروز(چهارشنبه) در مراکش اسامی ارائه شده از سوی طرف‌های لیبیایی برای تشکیل دولت وحدت ملی بررسی خواهد شد احتمال داد دولت ائتلافی امروز اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی در اظهاراتی در شهر "صخیرات" مراکش که در حال حاضر میزبان دور جدید مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی است، اعلام کرد: در نشست عصر امروز پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی لیبی مطرح و اسامی پیشنهادی گروه‌های مذاکره کننده برای تسکیل دولت بررسی خواهد شد.

لئون در ادامه از احتمال اعلام دولت ائتلافی لیبی طی امروز خبر داد و گفت: کنگره منحل شده لیبی(دولت طرابلس) امروز ساعت 10 صبح جلسه‌ای برای تایید نهایی اسامی نامزدهای کابینه دارد، همزمان ما در صخیرات با دیگر شرکت‌کنندگان نشستی برای تعیین اسامی کاندیداها داریم.

وی افزود: احتمال اعلام تشکیل دولت جدید، بسیار بالا بوده و این مساله تنها یک خوش‌خیالی نیست.

فرستاده سازمان ملل به لیبی اظهار داشت: اکنون تصویر واضح‌تری از پنج سمت اصلی، نخست‌وزیر، دو معاون با پست وزارتی و دو معاون بدون پست وزارتی و نیز گزینه‌های موجود در دست است و فهرست اسامی کاندیداها تعیین شده اما ما این فهرست را فاش نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما به توافق نهایی دست یافتیم و این فرصت بزرگی برای لیبی است و اکنون وقت آن رسیده که با دستیابی به توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی به عنوان آخرین گام به توافقی جامع که دربرگیرنده تمامی گروه‌های لیبیایی باشد، برسیم.

لئون تاکید کرد که هدف سازمان ملل شنیدن نظرات تمامی شرکت‌کنندگان و ارائه طرحی که با پیشنهادات آنان مطابق باشد و انجام خواسته بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و جامعه جهانی برای تشکیل این کابینه و توافق در هفته جاری است.

وی بدون اشاره به تاریخ دقیق امضای توافق‌نامه تصریح کرد: توافق نهایی در مراکش به شکل ابتدایی و در لیبی به شکل نهایی امضا می‌شود.

پارلمان "طبرق" که از تایید جامعه جهانی برخوردار است در نشست روز دوشنبه خود، اعلام کرد این پارلمان تا زمان انتخاب دولت مشروع تمدید می‌شود.

انتهای پیام

کد N983149

وبگردی