آفتاب
مقتدایی تشریح کرد

جزییات هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری

جزییات هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور جزییات هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست خبری که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در مازندران به مناسبت اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تسلیت فاجعه منا و کشتار حجاج گفت: این فاجعه نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام آل‌سعود بود.

وی با بیان این‌که «آل‌سعود خود را خادم حرمین شریفین معرفی می‌کند، در حالی که اتفاقات روزهای اخیر در منا نشان داد آنها لایق این عناوین نیستند و گذشت زمان این موضوع را اثبات خواهد کرد» اظهار کرد: وقوع این فاجعه چیزی بالاتر از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی است و امیدواریم گروه حقیقت‌یاب بر اساس منویات رهبری به زودی تشکیل و حقیقت این واقعه را برملا کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین قم در ساری تصریح کرد: این اجلاس برای ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه مناطق با یکدیگر و ایجاد بحث و گفتمان تشکیل و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در صبح چهارشنبه این اجلاس با سه کمیسیون از قبیل، حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل می‌شود.

مقتدایی گفت: ساخت حوزه علمیه و جبران کمبود مبلغ در مناطق میزبان نیز در اجلاس بزرگ منطقه‌ای مدرسین قم در ساری پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که «مدعوین این اجلاس از قم و تهران هستند و از سه استان نیز متنفذین و شخصیت‌های کشوری دعوت شدند» افزود: آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه و دکتر نوبخت برای سخنرانی دعوت شدند و قول مساعد دادند که در این اجلاس شرکت کنند.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این اجلاس روحانیون سه استان شمالی نیز شرکت دارند و امکان ارایه پیشنهاد و انتقاد علاوه بر کمیسیون‌ها برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی درباره نتایج شش اجلاسیه جامعه مدرسین افزود: همه نتایج اجلاسیه در هیئت رئیسه اجلاس مطرح و به حوزه‌های مربوطه ارجاع شده و از آنها خواسته شده است که اشکالات و کمبودها را برطرف کنند.

انتهای پیام

کد N983099

وبگردی