آفتاب
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری عنوان کرد

ترویج حقوق بشر و حقوق شهروندی از طریق تعامل با تمامی دستگاه‌ها

ترویج حقوق بشر و حقوق شهروندی از طریق تعامل با تمامی دستگاه‌ها

جلسه هماهنگی و آشنایی معاون جدید حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با مسئولان ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

جلسه هماهنگی و آشنایی معاون جدید حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با مسئولان ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که با حضور غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، الوندی مدیر کل کنوانسیون حقوق کودک و مهرانفر مدیرکل دفتر همکاری‌های بین المللی وزارت دادگستری برگزار شد، ضمن تاکید بر تعامل هرچه بیشتر ستاد حقوق بشر و وزارت دادگستری، به زمینه‌های مشترک همکاری اشاره و از همکاری‌های مناسب وزارت دادگستری در این زمینه تشکر شد.

غریب آبادی به مسایل مربوط به کودکان، آموزش های حقوق شهروندی در حوزه دولت و نیز گزارش های VPR و نقش مهم وزارت دادگستری در این زمینه اشاره کرد و خواستار تداوم این همکاری‌ها شدند.

در ادامه، عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن تشکر از حسن نظر مسئولان ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما مصمم هستیم با بهره مندی از ظرفیت‌های دولتی و نیز سمن ها موضوع آموزش حقوق شهروندی و حقوق بشر را در دستگاه‌های اجرایی و مراکز اداری کشور عملی سازیم و در این خصوص با هماهنگی انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقرر شده است آموزش‌های مذکور در ردیف آموزش‌های شغلی محسوب و امتیازات لازم به کارکنان شرکت‌کننده در این دوره‌ها اعطا شود.

عباسی بر استمرار همکاری جدی معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید و اظهار امیدواری کرد با تحقق این تعامل، از موازی کاری و اتلاف هزینه ها جلوگیری شود.

در پایان این نشست دو طرف ضمن تاکید بر استمرار و پیگیری گفت‌وگوها در سطح مدیران و کارشناسان، محورهای همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری را به شرح ذیل اعلام کردند:

۱- آموزش مدیران ذیربط استانی با اعزام هیات های تخصصی و کارشناسی از ستاد حقوق بشر و وزارت دادگستری.

۲- آموزش دانشجویان با استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها با همکاری ستاد حقوق بشر و وزارت دادگستری.

۳- اجرای طرح سراسر آموزش کارکنان دولت با بهره‌مندی از منابع مطالعاتی ستاد و حقوق بشر و سازمان مدیریت.

۴- برپایی نشست با مدیران حقوقی دستگاه‌های دولتی در خصوص مباحث حقوق شهروندی و حقوق بشر.

۵- بررسی طرح ترویج حقوق بشر در سطح عمومی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی و سایر رسانه‌ها.

انتهای پیام

کد N983085

وبگردی