آفتاب

مواضع مشترک مرکل و اولاند در پارلمان اروپا برای مواجهه با بحران‌ها

مواضع مشترک مرکل و اولاند در پارلمان اروپا برای مواجهه با بحران‌ها

آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند به امید تقویت هر چه بیشتر همبستگی اتحادیه اروپا در برابر بحران‌های موجود، در راستای نشان دادن اتحاد فرانسه و آلمان، چند روز پس از سالروز تخریب دیوار برلین امروز (چهارشنبه) در پارلمان اروپا سخنرانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان اتحاد دوباره آلمان شرقی و غربی در ماه اکتبر سال 1990، پس از فرانسوا میتران و هلموت کهل، رهبران فرانسه و آلمان در 22 نوامبر 1989، برای اولین بار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه به صورت مشترک در پارلمان اروپا در استراسبورگ حاضر می‌شوند.

مارتین شولتز از حزب سوسیال دموکرات آلمان که به دنبال روابط نزدیک پاریس و برلین است، گفت: این یک دیدار تاریخی در دوران دشواری‌هاست. اتحادیه اروپا با چالش‌های بسیار بزرگی رو به روست و نیاز به تعهدات مقتدرانه و استوار رهبران خود دارد.

یکی از محورهای اصلی این دو رهبر بحران مهاجرت درباره پناهجویان سوری است که صدها هزار نفر از آنها به مرزهای این اتحادیه رسیده‌اند. از محورهای دیگر می‌توان به مواجهه با روسیه درباره مساله اوکراین و مداخله نظامی این کشور در سوریه اشاره کرد.

مقامات فرانسه و آلمان هر یک سیاستهای کشورشان را در سخنرانی خود تشریح می‌کنند و سپس رهبران دو کشور به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند. سخنرانی اولاند در ساعت 15 به وقت محلی آغاز می‌شود. در این پارلمان نمایندگانی از حزب ملی ضد مهاجرت مارین لوپن از فرانسه نیز حضور دارند که این حزب بر اساس نظرسنجی‌ها رقیب جدی اولاند در انتخابات 2017 است.

در سال 1989 زمانیکه میتران و کهل در استراسبورگ سخنرانی کردند اروپا به خصوص شرق این منطقه در هاله‌ای از سردرگمی پس از زوال قدرت شوروی به سر می‌برد. در آن دوران تنها 12 کشور عضو این اتحادیه بودند. در حالیکه در حال حاضر این اتحادیه 28 عضو دارد. در آن دوران فرانسه و آلمان غربی در رهبری به همدیگر به عنوان یک شریک متوازن نگاه می‌کردند اما اکنون آلمان متحد بزرگ تر و ثروتمند تر از گذشته یک قدرت غالب و برجسته است.

انتهای پیام

کد N983074

وبگردی