آفتاب
وزارات کشور اعلام کرد؛

شناسایی و انهدام 15 گروهک تروریستی ظرف 3 ماه در تونس

شناسایی و انهدام 15 گروهک تروریستی ظرف 3 ماه در تونس

وزارت کشور تونس اعلام کرد نیروهای امنیت ملی این کشور موفق شدند ظرف سه ماه گذشته بیش از 500 مظنون و 60 متهم به مشارکت در اقدامات تروریستی را بازداشت و 15 گروهک تروریستی را شناسایی و منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری الشروق، ولید الوقینی، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد، یگان‌های امنیتی این کشور اخیرا موفق شدند عملیات‌های تروریستی که قرار بود در جریان مراسم جشن ملی این کشور در استان‌های "بنزرت" و "المکناسی" انجام شود را خنثی کنند.

الوقینی افزود: طی سه ماه اخیر که حالت فوق العاده در کشور برقرار بود بیش از 15 گروهک تروریستی از جمله گروهک‌هایی که در راستای تبلیغات و انتشار تفکرات تروریستی، جذب و اعزام نیرو به کانون‌های تتنش و برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی فعالیت می‌کردند، شناسایی و منهدم شدند.

سخنگوی وزارت کشور تونس ادامه داد: در این عملیات‌ها یک تروریست خطرناک به نام "جلال السعیدانی" نیز دستگیر شد و یکی از فرماندهان خطرناک القاعده در مغرب اسلامی و فرمانده گردان "عقبة بن نافع" به نام "عبد القادر الدبار"، ملقب به "هارون" نیز بازداشت شد.

وی اظهار داشت: نیروهای امنیت داخلی تونس در کوهستان‌های شمال غربی کشور، سه اردوگاه آموزش نیروهای تروریستی را شناسایی کرده و توانستند خطوط امدادرسانی به آنها را قطع کرده و 13 تن از حامیان آنها را بازداشت کنند. همچنین در این عملیات تعدادی از قاچاق‌چیان و تروریست‌های خطرناکی که در زمینه قاچاق و جعل مهرهای رسمی فعالیت می کردند، بازداشت شدند.

الوقینی تاکید کرد که یگان‌های امنیتی موفق شدند با کمین، تعدادی خودروی بمب‌گذاری‌شده که قصد ورود به خاک تونس را داشتند، شناسایی و منهدم کنند.

انتهای پیام

کد N983061

وبگردی