آفتاب

کویت از آمادگی شورای همکاری خلیج فارس برای گفتگو با ایران خبر داد

کویت از آمادگی شورای همکاری خلیج فارس برای گفتگو با ایران خبر داد

وزیر امور خارجه کویت از آمادگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای گفت و گو و تفاهم با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول و قواعد بین المللی، عدم دخالت در امور داخلی و پایبندی به اصول حسن همجواری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت ساعتی پیش طی کنفرانسی مطبوعاتی با همتای آلمانی خود اظهار کرد: ما برای گفت و گو و تفاهم با ایران امادگی داریم زیرا کشورهای عضو شورای همکاری بر این باورند که همواره زمینه های همکاری با کشور همسایه ایران وجود دارد و امیدواریم که این گفت و گو و مذاکره را برای برقراری هرچه بیشتر امنیت و ثبات در منطقه آغاز کنیم.

وی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری امیدوارند که بر مبنای اصول و قواعد بین المللی و مبانی منشور سازمان ملل متحد با در نظر گرفتن پایبندی به حسن همجواری با ایران گفت و گو کنند.

'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیر خارجه آلمان که در کویت بسر می برد در دیدار با ولیعهد و رییس مجلس الامه این کشور ضمن گفت و گو در مورد ساز وکار گسترش همکاری های میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله نظامی و تجاری به بحث در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله توافق هسته ای میان ایران و 1+5 پرداخت.

5252

کد N983031

وبگردی