آفتاب

با گذشت نیمی از بدهی، صیاد چابهاری آزاد شد

با گذشت نیمی از بدهی، صیاد چابهاری آزاد شد

صیاد چابهاری که برای خرید لوازم ماهیگیری مبادرت به صدور یک برگه چک به مبلغ 125 میلیون تومان کرده بود، پس از تحمل 6 ماه حبس با گذشت رضایتمندانه نیمی از این بدهی از سوی شاکی پرونده آزاد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، « م.ج » یکی از صیادان استان سیستان و بلوچستان برای فراهم کردن ادوات صیادی خود در شرایطی که پول نقد نداشت، مبادرت به صدور یک برگه چک به مبلغ 125 میلیون ریال می‌کند.

نامبرده بعد از مدتی به‌دلیل افت صید و کاهش قیمت محصولاتش تنها موفق به فروش 5 میلیون تومان از محصولات صید شده می شود و مابقی محصولاتش دچار فساد و خرابی می‌شوند.

با فرا رسیدن موعد و خالی بودن حساب صیاد در مدت کوتاهی، وی که سرپرست خانواده است، به دلیل عدم استطاعت در پرداخت مبلغ مزبور راهی حبس می‌شود و لنج ماهیگیری این صیاد قدیمی که هفت سال گذشته وی آن را از طریق دریافت وام تهیه کرده بود، به دلیل عدم توفیق در پرداخت اقساط توسط بانک عامل، توقیف می‌شود.

پس از تحمل 6 ماه حبس، با توجه به تلاش‌های واحد مددکاری ستاد دیه شعبه استان سیستان و بلوچستان شاکی بعد از حصول اطمینان از شرایط نامساعد معیشتی زندانی این پرونده، تنها با دریافت مبلغ 600 میلیون ریال از مابقی بدهی خود صرف نظر کرده و گذشت بدون قید و شرطش را در این مورد اعلام می کند.

هم اکنون این مددجوی تحت حمایت ستاد دیه با دریافت تسهیلات این نهاد مردمی در کانون گرم خانواده اش به سر می برد.

انتهای پیام

کد N982959

وبگردی