آفتاب

ریاض یاسین: هادی ترکیه را مسئول حفظ منافع یمن در تهران دانست

ریاض یاسین: هادی ترکیه را مسئول حفظ منافع یمن در تهران دانست

واحد مرکزی خبر نوشت: الشرق الاوسط به نقل از ریاض یاسین وزیر خارجه دولت (مستعفی و فراری) یمن نوشت: منصور هادی ترکیه را مسئول حفظ منافع یمن در تهران دانست.

پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط در شماره امروز خود نوشت: ریاض یاسین در مصاحبه با این روزنامه گفت بعد از اینکه عبدربه منصور هادی تصمیم حاکمیتی مبنی بر پائین آوردن پرچم یمن، بستن مقر هیئت دیپلماسی و قطع روابط با ایران را گرفت روز گذشته ترکیه را مسئول حفظ منافع خود در تهران کرد.
این منبع تصریح کرد: ریاض یاسین در مصاحبه با این روزنامه گفت بعد از اینکه عبدربه منصور هادی تصمیم حاکمیتی برای قطع روابط با ایران را گرفت و سفیر خود را فراخواند و مقر هیئت دیپلماسی یمن در تهران را بست ، گفت‌: وزارت خارجه یمن تلاش می کند فورا بدهی مالی به مقدار هجده هزار دلار را به ایران پرداخت کند تا مانعی برای کارکنان این وزارتخانه برای بازگشت از فرودگاه ایران به یمن ایجاد نشود.
این منبع افزود: ریاض یاسین در تماس تلفنی گفت وزارت خارجه یمن از ترکیه خواسته است تا این کشور حافظ منافع یمن در ایران باشد تا کاردار سفارت یمن در تهران تمام سندهای رسمی مربوط به کنسولگری این کشور را در تهران دریافت کند و از آنها در ایران سوء استفاده نشود.
این در حالی است که درباره گم شدن برخی گذرنامه های یمنی تحقیقات با مسئولان مالی در کنسولگری یمن در ایران جریان دارد.
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت: شماری از حوثی ها که اخیرا از صنعا خارج شدند و به مسقط پایتخت عمان رفتند یک هفته پیش وارد بیروت شدند و با سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دیدار کردند و روز گذشته نیز وارد تهران شدند.
محمد المقالح یکی از رهبران شبه نظامی حوثی در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: سه شنبه گذشته به همراه نائف القانص،علیا عبداللطیف الشعبی، ابتسام محمد الحمدی و محمد محمد المقالح اعضای کمیته عالی انقلابی یمن و عبدالله الرحمن المختار مشاور قانونی این کمیته نزدیک دو ساعت و چهل دقیقه با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار داشتیم.
این منبع در پایان نوشت: یمن جمعه گذشته از قطع روابط دیپلماسی خود با تهران خبر داد و گفت کارکنان هیئت دیپلماسی ایران در صنعا اشخاص نالایقی هستند بنابراین از کارکنان سفارت خود در تهران خواست پرچم یمن را از این سفارتخانه پائین آورند و ساختمان آنرا ببندند و در سریع ترین زمان ممکن تهران را ترک کنند.

49310

کد N982936

وبگردی