آفتاب
اکرمی:

در دنیای اسلام اراده جدی برای رسیدن به وحدت وجود ندارد

در دنیای اسلام اراده جدی برای رسیدن به وحدت وجود ندارد

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:‌ صهیونیست‌ها دشمنان مشترک دنیای اسلام هستند بنابراین منفعت و مصلحت ایجاب می‌کند که دنیای اسلام به وحدت برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)به امت خود وصیت کرده‌اند که من در بین شما دو امانت گرانبها به یادگار می‌گذارم یکی قرآن و دوم عترت. بنابراین اگر ما به این دو مراجعه کنیم به این جمع بندی می‌رسیم که پیامبر (ص) و قرآن کریم هر دو ما را به وحدت دعوت کرده‌اند. اگر ما خود را امانت دار این دو یادگار پیامبر (ص) می‌دانیم باید به وحدت چنگ بزنیم چرا که محکم‌ترین ریسمان الهی است.

وی گفت: ما در دنیای اسلام دارای پیامبر واحد، حج واحد، نماز واحد و خیلی از احکام واحد دیگر هستیم پس باید بر همین اصول استوار باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم. وحدت گاهی بر اساس همین مبانی مشترک شکل می‌گیرد و گاهی بر اساس دشمن مشترک. یعنی داشتن دشمن مشترک می‌تواند سبب رسیدن جامعه اسلامی به وحدت باشد. اکنون صهیونیست‌ها دشمنان مشترک دنیای اسلام هستند بنابراین منفعت و مصلحت ایجاب می‌کند که دنیای اسلام به وحدت برسد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما حدود دو میلیارد مسلمان داریم و در 50 کشور از کل جهان مسلمانان حضور دارند. پس چرا نباید بازار، سیاست و اقتصاد واحدی داشته باشیم. وحدت باید برای منافع مشترک، اعتقاد مشترک و دشمن مشترک در بین جهان اسلام به وجود بیاید و برای رسیدن به این وحدت باید همفکر شویم و راهکارهای عملی ارائه بدهیم.

اکرمی خاطرنشان کرد: ما سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه کنفرانس‌های اسلامی را داریم که باید این کنفرانس‌ها هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه بدهد و راهکارهای عملی برای رسیدن به وحدت در دنیای اسلام ارائه بدهند.

وی تاکید کرد: ما اگر واقعا برای منافع و مصالح مشترک در دنیای اسلام کار کنیم حتما به وحدت می‌رسیم متاسفانه برای رسیدن به وحدت در دنیای اسلام اراده جدی وجود ندارد و استکبار و صهیونیست چون می‌داند این وحدت به ضرر او است نمی‌خواهد اجازه بدهد که وحدتی در دنیای اسلام شکل بگیرد.

اکرمی تصریح کرد: بدتر از آن این است که برخی از دولت‌های اسلامی وابسته به آن‌ها هستند و دستور دیگران را اجرا می‌کنند و برای آن‌ها وحدت دنیای اسلام ارزشی ندارد در نتیجه به مردم خود پندی برای رسیدن به وحدت نمی‌دهند و در کل با کارهایی که انجام می‌دهند نمی‌گذارند که این اتحاد رخ بدهد.

انتهای پیام

کد N982883

وبگردی