آفتاب

"انگلیس از تصمیمات العبادی در مبارزه با فساد حمایت می‌کند"

"انگلیس از تصمیمات العبادی در مبارزه با فساد حمایت می‌کند"

سفیر انگلیس در عراق در دیدار با استاندار کربلا گفت که کشورش از اقدامات و تصمیم‌های دولت بغداد در مسأله مبارزه با فساد حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد، فرانک بیکر، سفیر انگلیس در عراق در دیدار با عقیل الطریحی، استاندار کربلا گفت: دولت انگلیس از دولت عراق و اقدامات حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور در مبارزه با فساد حمایت می کند.

سفیر انگلیس در بغداد درباره پرونده متهمان فساد مالی در موضوع خرید دستگاه‌های کشف بمب و مواد منفجره، گفت: هم‌اکنون همه محکومان در این پرونده در انگلیس زندانی هستند.

وی افزود: قوانین انگلیس در خصوص پولشویی و نقل و انتقال اموال بسیار سختگیرانه است.

عقیل الطریحی که پیش از این سمت مدیر کل بارزسی وزارت کشور عراق را بر عهده داشت، در این دیدار گفت: میان انگلیس و عراق در خصوص مسأله دستگاه های کشف بمب و مواد منفجره همکاری و هماهنگی وجود دارد.

استاندار کربلا افزود: دولت عراق باید تصمیمات و اقدامات ویژه‌ای در این خصوص اتخاذ کند. از این رو وزارت امور خارجه عراق و سفارت انگلیس در بغداد باید برای بازگرداندن اموال و پرداخت خسارات به جان باختگان و آسیب دیدگان کمیته حقوقی برای دفاع از حقوق قربانیان تاسیس کند.

انتهای پیام

کد N982856

وبگردی