آفتاب

ابراز نگرانی کاخ سفید نسبت به نقض حریم هوایی ترکیه

ابراز نگرانی کاخ سفید نسبت به نقض حریم هوایی ترکیه

سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش‌ها در خصوص اقدام روسیه در نقض حریم هوایی ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید درباره راهبرد بلندمدت آمریکا در افغانستان گفت: باراک اوباما مطمئنا توصیه‌های ژنرال کمپبل را در این زمینه لحاظ می کند. رئیس‌جمهور همچنین توصیه‌های تیم دیپلماتیک، جامعه اطلاعاتی و مسئولان غیرنظامی در پنتاگون را برای راهبرد در داخل افغانستان لحاظ می‌کند و ما همچنین دیدگاه‌ها و اولویت های متحدان ناتو را که در حال ایفا نقش مهم در این ماموریت هستند، مد نظر قرار می دهیم. بنابراین عوامل مختلف در این زمینه دخالت دارند.

وی درباره اظهارات روسیه در خصوص نقض اتفاقی حریم هوایی ترکیه گفت: من می‌دانم ناتو گفته است بیش از یک نقض روی داده است و می‌دانم دبیرکل ناتو از این مسأله ابراز نگرانی کرد. ما در این نگرانی شدید سهیم هستیم و آمریکا در حال رایزنی با متحدان ناتو در این زمینه است اما ترکیه فقط متحد ناتو برای آمریکا نیست بلکه عضوی از ائتلاف علیه داعش است که با آمریکا برای اجرای راهبرد ما در تضعیف و نابودی داعش همکاری نزدیک دارد. چند ماه طول کشید تا از طریق دیپلماسی مشارکت کامل ترکیه در این تلاش را به دست آوریم و این مذاکرات طولانی به جهان نقش مهم ترکیه در این مسأله را نشان می دهد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما در گذشته نیز نگرانی خود را درباره فعالیت‌های روسیه در خلاف جهت فعالیت‌های ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اعلام کردیم. مطمئنا این فعالیت‌ها که دبیرکل ناتو توصیف کرده است، مطابق با کمک‌های سازنده‌ای نیست که ما می‌خواهیم از طرف روسیه در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شاهد باشیم.

سخنگوی کاخ سفید درباره رأی دادگاه عالی اروپا علیه تبادل اطلاعات بین شرکت‌های اروپایی و آمریکا و تاثیر اقتصادی این اقدام گفت: نگرانی درباره پیامدهای اقتصادی این حکم وجود دارد. ما از این حکم اطلاع داریم و در حال بازبینی آن هستیم.

انتهای پیام

کد N982847

وبگردی