آفتاب

جدایی‌طلبان اوکراین انتخابات در مناطق تحت کنترل خود را به تعویق انداختند

جدایی‌طلبان اوکراین انتخابات در مناطق تحت کنترل خود را به تعویق انداختند

مقام‌های مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در شرق اوکراین اعلام کردند برگزاری انتخابات محلی را که قرار بود در عرض چند هفته آینده برگزار شود به تاخیر خواهند انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس برگزاری این انتخابات در مناطق تحت کنترل شورشیان در اوکراین یکی از مسایلی بود که جلوی پیشرفت حل و فصل درگیری در این کشور را می‌گرفت.

دنیس پوشیلین و ولادیسلاو دینگو دو تن از مقام‌های شورشیان شرق اوکراین اعلام کردند برگزاری انتخابات در دو منطقه شورشی جمهوری دونتسک و لوهانسک تا 21 فوریه 2016 به تعویق می‌افتد.

این دو مقام فرستاده‌های جمهوری دونتسک و لوهانسک به مذاکرات صلح گروه مینسک هستند که با میانجیگری سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می‌شود. جمهوری دونتسک قرار بود در 18 اکتبر و جمهوری لوهانسک نیز قرار بود در اول نوامبر انتخابات محلی برگزار کنند. جدایی طلبان اظهار کردند در ازای تعویق برگزاری این انتخابات اوکراین باید طبق توافق‌های گروه مینسک وضعیت ویژه به این مناطق اعطا کند. به دنبال اعلام این خبر خبرگزاری اینترفاکس به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گزارش داد روسیه از تصمیم جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین برای تعویق برگزاری انتخابات محلی تا ماه فوریه آینده استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N982766

وبگردی