آفتاب

روسیه: با آمریکا در زمینه هماهنگی پروازها در سوریه موافق هستیم

روسیه: با آمریکا در زمینه هماهنگی پروازها در سوریه موافق هستیم

یک مقام دفاعی بلندپایه روسیه اعلام کرد، ارتش این کشور به طور اصولی با پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در زمینه هماهنگی پروازهای نظامی بر فراز سوریه موافق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه) همچنین گفت: مسکو از هیات وزارت دفاع ترکیه به منظور بحث درباره اجتناب از هرگونه سوءتفاهم در سوریه استقبال می کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که ناتو امروز توضیح مسکو درباره نقض تصادفی حریم هوایی ترکیه از سوی جنگنده‌هایش را رد کرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز انتقادها از حملات هوایی این کشور در سوریه را رد کرده و یادآور شد که چطور روسیه بعد از حملات یازده سپتامبر 2001 از طرح‌های ضد تروریسم آمریکا پشتیبانی کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظرهایی که احتمالا واکنش واشنگتن را برخواهد انگیخت، نحوه واکنش کرملین به حوادث بعد از 11 سپتامبر 2001 را یادآور شد و موضع آمریکا در قبال عملیات روسیه در سوریه را رد کرد.

زاخارووا در یک کنفرانس خبری گفت: می خواهم به شما یادآوری کنم که ما بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 با آمریکا همدردی کردیم انگار که درد و رنج‌های ما و آن‌ها یکی بود و درک می‌کردیم که تروریسم چیست. ما درخصوص همه چیز از آمریکا پشتیبانی کردیم از جمله در شورای امنیت سازمان ملل. ما به آن‌ها کمک کردیم با تروریسم بجنگند و از آن‌ها نپرسیدیم که این تروریست‌ها خوب یا بد هستند.

این مقام روس همچنین به تاریخچه حملات افراط‌گران علیه روسیه اشاره کرد و گفت: مبارزه با شبه‌نظامیان افراطگرا یک مساله مربوط به امنیت ملی مسکو نیز هست.

زاخارووا تاکید کرد: ما این تجربه را داشته‌ایم و می دانیم که تروریسم چه شکلی است و نمی‌خواهیم بار دیگر شاهد تروریسم بین المللی در کشورمان باشیم. این برای ما نیز دردناک است و ما انتظار تفاهم در خصوص این مساله را داریم.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شده که ارتش ترکیه بار دیگر مدعی شده که یک جنگنده‌ Mig-29 با ملیت ناشناس و همچنین سیستم‌های موشکی مستقر در سوریه در تحرک 8 جنگنده F-16 ترکیه که در مرز سوریه گشتزنی می کرده‌اند، "مداخله" کرده‌اند. با این حال در این بیانیه ستاد کل ارتش ترکیه توضیح داده نشده که منظور از این مداخله چیست.

این ادعا پس از آن مطرح شده که ترکیه مدعی شد جنگنده‌های روسیه دو بار حریم هوایی این کشور را در روزهای اخیر نقض کردند.

انتهای پیام

کد N982759

وبگردی