آفتاب
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا خبر داد

جمع آوری یک واحد ضایعات سوزی در پیشوا

جمع آوری یک واحد ضایعات سوزی در پیشوا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از شناسایی، برخورد و جمع‌آوری یک واحد آلاینده که اقدام به سوزاندن ضایعات کف‌پوش خودرو می‌کرد، خبر داد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل میرانزاده با اعلام این خبر گفت: در گشت و پایش شبانه حوزه استحفاظی شهرستان پیشوا، ماموران اجرایی این اداره با مشاهده و ردیابی آثار آلودگی هوای منطقه در محدوه باغات و اراضی کشاورزی جنوب شهر پیشوا موفق به شناسایی یک واحد ضایعات سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام آلاینده و غیرمجاز برای استحصال مقدار کمی آلومینیوم که به صورت ورقی نازک در این ضایعات به کار رفته است، انجام می‌شد افزود: این عمل باعث آلودگی شدید هوای منطقه و تخریب باغات و همچنین محصولات کشاورزی در منطقه می‌شود که بلافاصله از فعالیت آن جلوگیری و روز بعد نیز این واحد در محل جمع‌آوری شد.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، گفتنی است؛ سوزاندن ضایعات بخصوص پلیمرها، لاستیک و الیاف مصنوعی تاثیر بسیار مهمی بر محیط زیست منطقه دارد و آلودگی ناشی از سوزاندن ضایعات در کوتاه‌ مدت اثرات حاد و در درازمدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارند و تحریکات پوستی، چشمی، غشاء مخاطی، ناراحتی‌های تنفسی و تضعیف سیستم اعصاب مرکزی از جمله این اثرات است.

انتهای پیام

کد N982728

وبگردی