آفتاب
طباطبایی‌نژاد:

قرآن کریم داروخانه روح انسان است

قرآن کریم داروخانه روح انسان است

نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با تجلیل ۵ نفر برتر و ۱۳ برگزیده در طبس به کار خود پایان داد.

نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با تجلیل ۵ نفر برتر و ۱۳ برگزیده در طبس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در مراسم اختتامیه کنگره ملی امامزادگان در طبس گفت: متاسفانه بر روی معرفی و تبیین زیارت الغدیر و غدیریه کم کاری شده است.

وی با اشاره به این‌که «امام هادی (ع) بیش از ۳۰ آیه قرآن را در عظمت امام علی (ع) استدلال کرده‌اند» افزود: ماه ذی‌الحجه ماه سرور و ولایت است و در این ماه آیه مباهله و تطهیر و سوره "هل اتی" نازل شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به فاجعه منا اشاره کرد و با لعنت آل سعود گفت: حکام آل سعود با بی‌کفایتی خود این فاجعه را رقم زدند و باعث شدند هزاران مسلمان در سرزمین امن الهی جان خود را از دست بدهند، به همین دلیل قصور و بی‌تدبیری دولت عربستان در مدیریت حج واضح و قطعی است.

طباطبایی ادامه داد: کسی که در مسیر خدا جان خود را از دست داده است، اجرش با خداست و این تسکینی برای دل خانواده‌های آنهاست.

وی با بیان این‌که «بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "باید بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شود"، سازمان اوقاف و امور خیریه گام‌های بلندی در این راستا برداشته است» گفت: با اقدامات خوبی که ادارات کل اوقاف خراسان انجام می‌دهند به زودی بقاع متبرکه این استان‌ها به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند و این الگویی برای سایر استان‌ها خواهد شد.

وی با بیان این‌که «حدیث ثقلین یکی از احادیث معتبر شیعه و سنی است که در کتاب‌های روایی می‌درخشد» تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد از لحاظ جسمی در امان باشد، نیاز به طبیب دارد و این دو به هم وابسته هستند و برای سلامت روح نیز همین مهم لازم است و خداوند به وسیله پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ما نقشه راه را تا قیامت ترسیم کرده و دواخانه قرآن کریم نازل شد اما کسی آن را نمی‌شناسد مگر کسانی که راسخون فی العلم را درک می‌کنند.

طباطبایی قرآن و اهل بیت (ع) را به یکدیگر وابسته دانست و گفت: اگر اهل بیت (ع) در کنار قرآن نباشد، این قرآن مفید نیست، همانطور که بسیاری از افراد، وارد این داروخانه شدند و کافر بیرون آمده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که «خداوند نعمت‌های زیادی به انسان‌ها داده است اما تنها برای نعمت "ولایت" بر سر ما منت می‌گذارد» گفت: این کنگره‌ها و همایش‌ها در راستای معرفی امامزادگان و فرزندان بلاواسطه معصومین برای تکریم و شناساندن آنها به جامعه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در گذشته نتوانسته‌ایم جایگاه فیزیکی و معنوی امامزادگان را تبیین و معرفی کنیم به همین دلیل این کنگره‌ها در راستای معرفی امامزادگان برگزار می‌شود.

در پایان نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از ۵ نفر برتر و ۱۳ برگزیده که به این همایش مقاله ارسال کرده بودند، تجلیل شدند و کتاب مقالات برتر کنگره و نرم افزار جامع امامزادگان با عنوان وارثان عترت رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N982483

وبگردی