آفتاب

انتقاد منتظری نسبت به بداخلاقی برخی در تریبون‌های عمومی

انتقاد منتظری نسبت به بداخلاقی برخی در تریبون‌های عمومی

رئیس دیوان عدالت اداری نسبت برخی بداخلاقی‌ها و توهین به افراد از تریبون‌های عمومی انتقاد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه چهاردهم مهرماه هیات عمومی با تاکید بر اینکه اهانت به افراد در تریبون‌ها به هیچ روی قابل دفاع و توجیه‌پذیر نیست، اظهار کرد: اینگونه نیست که اگر کسی نماینده مجلس شد و تریبونی را در اختیار گرفت، مجاز باشد هر حرفی را که به ذهنش می‌رسد، بدون رعایت ادب و نزاکت اسلامی بیان کند.

وی افزود: مسئولان چه آنهایی که در مقام قضاوت نشسته‌اند و چه کسانی که بر کرسی مجلس تکیه زده‌اند یا به عنوان مدیر دولتی مسئولیتی را پذیرفته‌اند، وظیفه داریم در حکم مجموعه کارگزاران نظام، اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: اگر ما به عنوان کارگزاران نظام اسلامی، اخلاق را رعایت نکنیم و هر آنچه به ذهنمان می‌رسد، بر زبان بیاوریم، از جامعه و مردم کوچه بازار چه انتظاری می‌توان داشت؟

منتظری با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) در ارتباط با رعایت عدالت در موضع اعمال آن گفت: آن حضرت فرموده‌اند «شدیدترین گرفتاری و عذاب در قیامت از آن کسانی است که عدل را توصیف می‌کنند، اما در عمل به غیر آن عمل می‌کنند».

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فساد موجود در نظام اداری کشور اظهار کرد: متاسفانه در ادارات ما آسیب بسیاری وجود دارد و لازم است که اصلاحات اداری را از جایی آغاز کنیم.

وی افزود: دولت‌مردان عالی مقام ما گاهی آنقدر گرفتار مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی هستند که کمتر فرصت پرداختن به اصلاح، سالم سازی و ارتقای سطح سلامت اداری را می‌یابند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: ما به عنوان مرجع دادخواهی از نظام اداری و نهادی که با بدنه ادارات در ارتباط است، می‌بینیم که ادارات ما از لحاظ سلامت و جایگاه تناسبی با آنچه شایسته نظام اداری در نظام اسلامی است، ندارد.

منتظری ضمن اعلام خبر طرح بیش از 12 هزار شکایت از دستگاه‌های دولتی طی شهریور ماه گذشته در دیوان عدالت اداری ادامه داد: در ماه گذشته هم نسبت به ماه قبل از آن و هم در مقایسه با ورودی‌های مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم که این به هیچ وجه شایسته نظام اداری نیست.

وی با بیان این مطلب که البته من نمی‌خواهم تلاش‌هایی را که در ادارات برای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌گیرد، نادیده بگیرم اضافه کرد: ما نباید بگذاریم چهره دولت و وجهه ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی ما با این شکایات و افزایش آن مخدوش شود.

رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه پیشگیری از افزایش شکایات مبنای عمل و برنامه‌ریزی در دیوان عدالت اداری است، ادامه داد: دیوان عدالت بارها تاکید کرده است که برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی آماده است، ولی در عین حال اهتمام دولت و مسئولان اجرایی نیز برای سلام‌سازی نظام اداری، اصلاح آن و ارتقای سلامت اداری به منظور کاهش شکایات باید بیش از این باشد.

وی گفت: انتظار ما از دولتمردان این است که بخشی تلاش خود را به ارتقای سطح سلامت و رعایت قانون و قانونمداری در ادارات اختصاص دهند؛ چرا که اگر قانونمداری در ادارات فراگیر و نهادینه شود، قطعا و مسلما آثار و تبعات آن شامل خود دولت نیز خواهد شد و به این ترتیب چهره دولت تا این اندازه ملکوک نخواهد شد و مردم نیز به زحمت نخواهند افتاد و گرفتار نخواهند شد.

انتهای پیام

کد N982469

وبگردی