آفتاب

هادی عامری: روسیه برای ضربه زدن به داعش جدیست

هادی عامری: روسیه برای ضربه زدن به داعش جدیست

دبیرکل سازمان بدر عراق، ائتلاف تحت امر آمریکا را به تلاش برای "مهار" داعش و نه از بین بردن آن متهم کرد و در مقابل تحرکات روسیه را سازنده و جدی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در سخنانی عنوان داشت: ما به تصمیم دولت عراق مبنی بر اجازه به ائتلاف تحت امر آمریکا برای انجام حملات هوایی احترام می‌گذاریم اما سه خط قرمز وجود دارد که اجازه نخواهیم داد ائتلاف تحت امر آمریکا آن‌ها را نقض کند.

- اولین خط قرمز این است که اجازه ایجاد هیچ پایگاه آمریکایی در عراق داده نمی‌شود. به آنها اجازه نمی‌دهیم که از در خارج شوند و سپس از پنجره بازگردند. آن‌ها در مذاکرات پیشین اصرار داشتند که پایگاه خود را در عراق نگه دارند اما ما نپذیرفتیم.

- خط قرمز دوم این است که ما به نیروهای زمینی نیاز نداریم چرا که ما تمامی امکانات را موجود است و هزاران نیرو در اختیار داریم اما با کمبود سلاح و تجهیزات مواجه هستیم. اگر آمریکایی‌ها در این نبرد جدی هستند باید دولت عراق را مسلح کنند.

- خط قرمز سوم مخالفت با مسلح کردن هر طرفی خارج از چارچوب دولت عراق است چرا که با این اقدام حاکمیت ملی عراق زیر سوال می‌رود.

عامری با بیان اینکه ائتلاف تحت آمریکا جدیتی برای نبرد با داعش ندارد گفت: کسانی هستند که خواهان مهار داعش در عراق و نه از بین بردن آن هستند تا این نیروها به اروپا که از آن آمده‌اند بازنگردند.

وی گفت: داعش از 108 کشور جهان نیرو گرفته است و تمامی نیروها از ترکیه با آگاهی آنکارا و برخی کشورهای جهان به عراق می‌آیند.

عامری همچنین اقدامات روسیه در جنگ علیه داعش را تایید کرد و گفت: روسیه دست به تحرکات جدی برای ضربه زدن به داعش می‌زند. تعجب برانگیز است که برخی از عرب‌ها نسبت به قانونی بودن مداخله روسیه در سوریه صحبت می‌کنند. چه کسی خود شما شما را به جنگ در سوریه فراخوانده است و به شما مشروعیت بخشیده است که شما از مشروعیت مداخله روسیه صحبت می‌کنید.

در همین حال، جاسم الجزایری، از رهبران بسیج مردمی عراق از ائتلاف چهار جانبه (عراق، روسیه، ایران و سوریه) استقبال کرد و عنوان داشت که این ائتلاف جدیت بسیاری در مقابله با داعش دارد.

وی همچنین عنوان داشت که ائتلاف تحت امر آمریکا در ضربه زدن به داعش جدی نبوده است.

انتهای پیام

کد N982454

وبگردی