آفتاب

پسر آخرین دیکتاتور فیلیپین می‌خواهد معاون رییس جمهور شود

پسر آخرین دیکتاتور فیلیپین می‌خواهد معاون رییس جمهور شود

پسر آخرین دیکتاتور فیلیپین اعلام کرده است که می‌خواهد در انتخابات سال آینده معاون رییس جمهور شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فردیناند مارکوس که هم نام پدرش بوده و ملقب به " بونگ بونگ" است، به دنبال دستیابی به سمت معاونت ریاست جمهوری در انتخابات سال آتی است.

پدر وی که نامش فردیناند مارکوس سنر بود، تا سال 1986 به مدت دو دهه بر فیلیپین حکمرانی کرد اما در این سال میلیونها نفر از مردم فیلیپین در قالب انقلاب مشهور "قدرت مردم" دست به قیام علیه حکومت او زدند.

در همین راستا، مارکوس 58 ساله اعلام کرد: می‌خواهم سرنوشت سیاسی خود را به دست مردم بسپارم.

این در حالی است که رناتو ریرز، از گروه چپ گرای "بایان" گفت: مارکوس باید سواستفاده‌های انجام شده در دوران حکومت پدرش را تایید و به آنها اعتراف کند.

اگرچه آخرین دیکتاتور از سوی بسیاری به خصوص برخی زندانیان پیشین سیاسی مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته است اما هنوز در برخی مناطق به خصوص در منطقه "ایلوکو نرته" استان شمالی و پایگاه حامی همسرش محبوبیت دارد، به گونه‌ای که همسر دیکتاتور سابق نماینده پارلمان است و نمایندگی منطقه "ایلوکو نرته" را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، "بونگ‌بونگ" مارکوس در سال 2010 توانست به نمایندگی سنای فیلیپین برسد. این برای نخستین بار از زمان درگذشت پدر او بوده که یک عضو از این خانواده حائز یک سمت منتخب کشوری می‌شود.

انتهای پیام

کد N982415

وبگردی