آفتاب

امان: رسانه‌ها مساله کتک‌ خوردن کارگر مصری را بزرگ نکنند

امان: رسانه‌ها مساله کتک‌ خوردن کارگر مصری را بزرگ نکنند

وزیر اطلاع رسانی اردن و سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد نماینده‌ای که در کتک خوردن یک کارگر مصری نقش داشت از کرده خود اظهار تاسف و عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مومنی، وزیر اطلاع رسانی اردن و سخنگوی دولت در مصاحبه با برنامه "الحیاة الیوم" گفت: اردن احترام بسیاری برای ملت مصر قائل است و ما از این رخداد متاسف شدیم و این حادثه نمی‌تواند روابط ما را مکدر کند.

محمد مومنی همچنین تاکید کرد که رسانه‌ها در مصر و اردن نباید این مساله را بزرگ جلوه دهند و باید بگذارند این مساله در مجرای قانونی خود حرکت کند.

در همین حال منابع عنوان داشتند: "تمامی افرادی" که به کارگر مصری در یکی از رستوران‌های العقبه حمله کرده بودند بازداشت شدند و پرونده آن‌ها به دستگاه قضایی ارجاع شده تا تدابیر قانونی علیه آن‌ها اتخاذ شود.

هنوز مشخص نیست که زید الشوابکه، نماینده اردنی نیز به همراه برادرش بازداشت شده است یا خیر.

اقدام این نماینده اردنی و برادرش در حمله به یک تبعه مصری در اردن در رسانه‌ها بازخورد پیدا کرده است و دولت اردن را به خط بحران کشانده و امان تاکید کرده است که حق این مهاجر مصری برای رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش را تضمین می‌کند.

طبق فایل ویدیویی منتشر شده، این نماینده اردنی از این کارگر می‌خواهد تا غذایش را زودتر بیاورد اما این کارگر به همکار خود می‌گوید که غذا را زودتر آماده کند و این کار به مذاق نماینده اردنی خوش نمی‌آید و فریاد می‌زند: «تو برو! زودباش ای سگ!» سپس کفشش را درمی‌آورد و کارگر را با آن می‌زند و پس از آن نیز یکی از همراهان و برادرش این کارگر را به باد کتک می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N982375

وبگردی