آفتاب
در سالروز تاسیسش؛

جنبش جهاد اسلامی جمعه را "روز خشم" خواند/"مقاومت به زودی اسرائیل را غافلگیر می‌کند"

جنبش جهاد اسلامی جمعه را "روز خشم" خواند/"مقاومت به زودی اسرائیل را غافلگیر می‌کند"

یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین درباره تحولات اخیر قدس و کرانه باختری تاکید کرد، دشمن اسرائیلی دچار تنش سیاسی، نظامی و امنیتی جدی شده و طی روزهای آتی شاهد اقدامات غافلگیرانه گروه‌های مقاومت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد المدلل، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با سایت اینترنتی النشره لبنان گفت: در سایه افزایش تنش‌ها در قدس و افزایش حملات سربازان اسرائیلی علیه فلسطینیان در نقاط مختلف به ویژه کرانه باختری و قدس، در روزهای آتی شاهد عملیات غافلگیرانه مقاومت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مردم فلسطین مانند کسانی که پیش از آنان در سرزمین‌های اشغالی دست به عملیات‌های ویژه‌ای زدند، توان مقابله دارند.

المدلل با اشاره به اینکه عملیات اخیر کرانه باختری و قدس دشمن اسرائیلی را دچار تنش سیاسی، نظامی و امنیتی جدی کرده، اظهار داشت: آتش‌بس توافق شده میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیلی پس از پایان جنگ اخیر علیه غزه در سال گذشته، در صورتی که اسرائیل به نقض حقوق شهروندان فلسطینی و حملات علیه آنان ادامه دهد، دیگر از نظر فلسطینیان معتبر و الزام‌آور نخواهد بود.

این رهبر جهاد اسلامی ادامه داد: ما به آتش‌بس پایبندیم اما اگر دشمن به حملات خود علیه مردم ما ادامه دهد، ما دیگر به این تعهد پایبند نمی‌مانیم و به این ترتیب این اسرائیل خواهد بود که توافق را نقض کرده و نمی‌توان انتظار داشت جنبش‌های مقاومت فلسطین در برابر این اقدامات ساکت بمانند.

وی در ادامه اظهار داشت: حوادث اخیر کرانه باختری و قدس از لزوم آغاز یک انتفاضه مردمی قوی خبر می‌دهد به ویژه در قدس که دستگاه امنیتی فلسطین حضور ندارد. این انتفاضه با عملیات ویژه اخیر جوان فلسطینی آغاز شده است.

المدلل با اشاره به عملیات اخیر جوان فلسطینی در یورش به دو شهرک‌نشین تاکید کرد: این مساله نشان می‌دهد مردم فلسطین و جنبش‌های جهاد و مقاومت نمی‌توانند در برابر اینگونه جنایات و تروریسم مستمر اسرائیل علیه مردم، خاک و مقدسات فلسطین ساکت بمانند و اقدامات اخیر شهرک‌نشین‌ها در مسجد الاقصی باید انگیزه‌ای برای همه فلسطینی‌ها باشد.

این رهبر فلسطین با اشاره به اینکه همه گزینه‌ها پیش‌روی جنبش جهاد اسلامی و دیگر جنبش‌های مقاومت قرار دارد، گفت: دشمن جنایتکار تنها زبان زور می‌فهمد و تنها باید با قدرت به مقابله با آن برخاست و این همان مساله‌ای است که گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همواره بر آن تاکید دارند.

المدلل در ادامه از تشکیلات خودگردان خواست به هماهنگی‌های امنیتی خود با تل‌آویو پایان دهد.

وی تاکید کرد: در حالی که اسرائیل نه به تشکیلات خودگردان و نه به محمود عباس اجازه نمی‌دهد خواسته‌های خود را عملی کنند، عباس باید اظهارات اخیرش در نیویورک را ثابت کند.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان باید مذاکرات و هماهنگی امنیتی را متوقف کرده و دست مقاومت به عنوان تنها برگ برنده در دستان عباس و مردم فلسطین را برای مقابله با این جنایات و تروریسم اسرائیلی باز بگذارد.

همچنین جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد تاسیس این جنبش که مصادف با امروز ششم اکتبر است، اعلام کرد که روز جمعه "روز خشم" است و این در واکنش به تهدیدات نتانیاهو خواهد بود که منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس را هدف قرار داده است.

جهاد اسلامی از تمامی فلسطینی‌ها خواست در روز جمعه تظاهرات خشم را در سراسر فلسطین برگزار کرده و در حمایت از مسجد الاقصی و و نگهبانان آن پرچم فلسطین را در دست بگیرند. این تظاهرات با شعار قدس قبله جهاد ماست برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N982371

وبگردی