آفتاب

معاون پارلمانی رییس جمهور:امیدوارم روحیه واقع گرایی مجلس در مساله برجام هم مشاهده شود

معاون پارلمانی رییس جمهور:امیدوارم روحیه واقع گرایی مجلس در مساله برجام هم مشاهده شود

ایسنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امیدوارم روحیه واقع‌گرایی، مصلحت‌گرایی و مردم‌گرایی مجلس که در رأی اعتماد مجدد به دکتر آخوندی متبلور شد در هفته آینده و در مسأله برجام نیز مشاهده شود.

مجید انصاری در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: شرایط کشور آماده جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و بیشتر است. بنده از تمامی سرمایه‌گذاران دولتی و خارجی می‌خواهم در برنامه‌های دولت تدبیر و امید که برای شرایط پساتحریم و پس از اجرای برجام برنامه ریزی شده است، مشارکت کنند.

وی با ابراز تشکر رئیس جمهور و هیأت دولت از مجلس به خاطر رأی قاطع و معنادار به ادامه همکاری عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، گفت: از استیضاح کنندگان که این فرصت را به وجود آوردند که یکی از وزرای بسیار فعال، بافکر و پرکار دولت تدبیر و امید گزارشی از فعالیت‌های این دولت در حوزه راه و شهرسازی ارائه کند تشکر می‌کنم. فرصت استیضاح برای خدمات بسیار گسترده در حوزه مسکن، راه، راه آهن، هواپیمایی، بنادر و سایر حوزه‌های گسترده وزارت راه و شهرسازی بسیار محدود بود، اما به هر حال فرصتی کوچک برای اعلام آمار و ارقام و اقدامات این وزارتخانه بود.

وی افزود: یقیناً جلسه استیضاح بر اصلاح امور، تغییر روندها و تعیین اولویت‌ها در وزارت راه و شهرسازی تأثیرگذار خواهد بود.

به گفته انصاری 175 رأی قاطع مجلس پاسخ عملی به فراخوان و نام‌گذاری سال جاری بود.

وی ادامه داد: البته مجلس در استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز همراهی خود با ملت و دولت را نشان داده بود. امیدوارم در شرایط فعلی کشور به عزم همه رفع مشکلات اقتصادی، توسعه و فائق آمدن بر مشکلات جاری در همه عرصه‌ها، زمینه همکاری به وجود آید. در باقیمانده از عمر مجلس نهم با همراهی بهتر و بیشتر دولت و مجلس خدمات‌رسانی بزرگ به مردم عزیز کشورمان تداوم خواهد یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط کشور آماده جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و بیشتر است. بستر گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های زیربنایی و بالأخص در حوزه راه و شهرسازی، هواپیمایی، راه‌آهن و مسکن فراهم شده است.

انصاری با اشاره به پروژه‌های ارائه شده در همایش روز گذشته توسط وزیر راه و شهرسازی، گفت: در همایش روز گذشته 21 میلیارد یورو، طرح و پروژه ارائه شد. این برنامه‌ریزی برای جذب و جلب سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی کار بسیار بزرگی است که دکتر آخوندی انجام داده است. بنده اطمینان دارم که از امروز مدیران وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور با اراده، انرژی و همت مضاعفی در جهت به نتیجه رسیدن اقدامات بزرگشان با سرعت بیشتری عمل خواهند کرد و به زودی مردم و مجلس شیرینی این رأی ارزشمند را درک خواهند کرد.

29214

کد N982338

وبگردی