آفتاب

همه چیزدرباره جلسه امروز استیضاح/مخالفان و موافقان آخوندی چه گفتند؟/پرونده

همه چیزدرباره جلسه امروز استیضاح/مخالفان و موافقان آخوندی چه گفتند؟/پرونده

امروز استیضاح آخوندی در مجلس انجام شد و بر خلاف انتظار استیضاح کنندگان، آخوندی بیش از رای زمان رای اعتماد ، رای آورد.

به گزارش خبرآنلاين، استيضاح امروز در شرايطي آغاز شد که رئيس جمهور در مجلس حضور نداشت و به جاي آن جهانگيري در حمايت از وزير به مجلس آمده بود. موسي الرضا ثروتي نخستين نماينده اي بود که در مخالفت با وزير پشت تريبون مجلس رفت. او گفت که چابکی زمان آقای نیکزاد را با الآن مقایسه کنید . پس از او مجتبي رحماندوست پشت تريبون مجلس رفت و صدای اورا از مجلس پخش کرد .

در ميان سخنان مخالفان وزير مدام صداي الله اکبر از صحن علني مجلس شنيده مي شد. موسوي لارگاني هم از جمله نمايندگاني بود که با وزير مخالف بود و او را متهم کرد که مي خواهد روستاييان را مجازات کند. (ايـــنــــجـــا) هاشمي رئيس کميسيون عمران هم به مخالفت با وزير پرداخت و کنايه اي هم به او زد که «آقاي آخوندي مگر شما آخوندي که فتوا مي دهي».

پس از سخنان مخالفان ، عباس آخوندي پشت تريبون مجلس رفت تا ازعملکرد خود دفاع کند. او گفت که «این استیضاح 5 ماه است درجریان است و من تا حالا 4 بار از شما رای اعتماد گرفته ام» او همچنين گفت که « عمر ناوگان هوایی 32 ماه کاهش پیدا کرده» آخوندي در بخش ديگري از سخنانش گفت: « سال گذشته یک ریال بودجه راه روستایی نبود اما 3500کیلومتر افتتاح کردیم »

پس از سخنان آخوندي، دو نفر از نمايندگان مجلس از بخشي از زمان او استفاده کردند تا از او حمايت کنند. اولين نماينده منصور آرامي بود که گفت:می خواستند مسکن مهر را در دریاچه بسازند،نظر رئیس کمیسیون عمران، شخصی است. پس از او محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس پشت تريبون مجلس آمد و گفت : قطعا رای آخوندی از رای اعتماد او بیشتر خواهد بود.

پس از اين دو نفر از مخالفان وزير هم پشت تريبون مجلس رفتند. سيد مهدي هاشمي که رياست کميسيون عمران مجلس را بر عهده دارد گفت: من نظر خودم را درباره استیضاح گفتم نه کمیسیون. همچنين علي اصغر زارعي گفت که يکی از مشکلات اصلی وزارت راه وشهرسازی، عدم تناسب بین مسئولیت ها و تخصص ها در وزارتخانه در سطوح بالاست و گسترش باندی در این وزارتخانه است.(ايـــنــــجــــا)

آخوندي آخرين نفري بود که امروز براي بار دوم پشت تريبون مجلس رفت. او گفت که به هر کس خواستید مراجعه کنید؛ توضیح می دهیم چطور قراردادهای این وزارتخانه را پاکیزه کردیم . پس از سخنان وزير راي گيري براي طرح استيضاح آغاز شد. در نهايت لاريجاني از تريبون مجلس اعلام کرد که آخوندي يک بار ديگر وزير باقي ماند. تعداد آراي آخوندي نشان دهنده اين مطلب بود که آخوندي از زمان راي اعتمادش بيشتر راي آورده است. (ايـــنــــجــــا)

2929

 

 

کد N982337

وبگردی