آفتاب

هشدار آمریکا نسبت به اعمال محدودیت‌ در دریای چین جنوبی

هشدار آمریکا نسبت به اعمال محدودیت‌ در دریای چین جنوبی

فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا اعلام کرد: برخی از کشورها به آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی به این شکل می‌نگرند که هر کاری بخواهند می‌توانند انجام دهند و بر همین اساس برای دیگران محدودیت‌های غیرضروری اعمال می‌کنند که می‌تواند ثبات منطقه را تهدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریاسالار اسکات سویفت، فرمانده ناوگان اقیانوسیه آمریکا امروز (سه شنبه) در اظهاراتی با اشاره به اقدامات چین در دریای چین جنوبی گفت: آمریکا همانند گذشته از آزادی دریانوردی در این منطقه حمایت می‌کند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: اما برخی کشورها تصور می‌کنند که آزادی دریانوردی به این معناست که می‌توانند قوانین داخلی خود را اعمال کرده و یا از قوانین بین‌المللی برداشت‌های متفاوتی داشته باشد.

این فرمانده آمریکایی اضافه کرد: برخی کشورها محدودیت‌های غیرضروری خود را بر آزادی دریاها به خصوص در مناطق اقتصادی و انحصاری خود اعمال می‌کنند و ادعای ارضی دارند که متناقض با کنوانسیون سازمان ملل درباره قانون دریاهاست.

به گزارش این خبرگزاری، چین در بیشتر مناطق دریای چین جنوبی ادعاهایی را مطرح می‌کند، البته این در حالی است که کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی نیز ادعاهایی دارند.

همچنین آمریکا اعلام کرده است که چین باید در این منطقه ساخت جزایر مصنوعی خود را متوقف کند، این در حالی است که چین اعلام می‌کند که حاکمیت انکارناپذیری بر این دریا دارد اما نیت تخاصمی در این منطقه ندارد.

از سوی دیگر چین، آمریکا را به نظامی‌گری در دریای چین جنوبی به دلیل گشت زنی ناوهای آمریکا و برگزاری مانورهای مشترک نظامی متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N982334

وبگردی