آفتاب
مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی:

تمسک به قرآن جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

تمسک به قرآن جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: تنها راهی که کشور ما را در مقابل نفوذ فرهنگی بیمه می‌کند تمسک به قرآن است.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: تنها راهی که کشور ما را در مقابل نفوذ فرهنگی بیمه می‌کند تمسک به قرآن است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌نژاد صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن که در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور جمعی از دانش‌آموزان برتر مسابقات دوره‌های گذشته برگزار شد، ضمن محکوم کردن فاجعه منا اظهار کرد:‌ خداوند می‌گوید کسی که مظلومی را کشته باشد اولیای دم می‌توانند خونخواهی او را کنند. دولت جمهوری اسلامی ولی این کشته‌هاست و باید این موضوع را پیگیری کند. سازمان کنفرانس اسلامی باید مدیریت حرمین شریفین را بر عهده بگیرد.

وی گفت: رهبر انقلاب بارها در سخنان خود به این امر اشاره کرده‌اند که ما نسبت به مشکلات اقتصادی نگرانی کمتری داریم. بیشتر نگرانی‌های ما مربوط به مسائل فرهنگی است و اصل برنامه‌ریزی دشمن هم در همین زمینه است. تنها راهی که کشور ما را در مقابل نفوذ فرهنگی بیمه می‌کند تمسک به قرآن است و ما در موسسه ترویج فرهنگ قرآنی حدود 23 فعالیت عمده داریم تا نسل جوان با معارف قرآنی آشنا شوند.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد: ما در دوره ابتدایی مسابقات درس‌هایی از قرآن را نداریم و از آنجایی که طبق نظام درسی اول راهنمایی هم به مقطع ابتدایی پیوست در نتیجه ما در درس‌هایی از قرآن ریزش‌هایی داشته‌ایم قبلا حدود 3 میلیون نفر مخاطب بوده‌اند ولی اکنون 2 میلیون و 750 هزار مخاطب داریم. البته احتمالا از سال‌های بعد مقطع ابتدایی هم به درس‌هایی از قرآن برمی‌گردد. ما در کل 74 درصد از مدارس کشور را تحت پوشش مسابقات درس‌هایی از قرآن قرار داده‌ایم. 4 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز داریم که دو و نیم میلیون نفر از آنها در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت می‌کنند. در شهر تهران هزار و 400 مدرسه تحت پوشش است از 45 هزار دانش‌آموز تهرانی 220 هزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند. ما برای طلاب هم برنامه ویژه‌ای داریم که حدود 4 هزار نفر از طلبه‌ها را تحت پوشش برنامه‌های قرآنی سازمان قرار داده‌ایم.

موحدی‌نژاد یادآور شد: تفسیر یکی دیگر از برنامه‌های تخصصی سازمان ماست که در این برنامه به تربیت مفسر می‌پردازیم.

به عقیده و نظر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تفسیر باید همه جایی باشد تا همه بتوانند از آن بهره ببرند. تفسیر برای تمام مردم است نه فقط برای خواص. ما باید کاری کنیم که در هر شهری همه افراد بتوانند به راحتی خود را به جلسات تفسیر برسانند.

وی ادامه داد: طرح تربیتی چهره به چهره یکی دیگر از برنامه‌های ماست که طلاب و معتمدین محل جوانان را گرد هم جمع کنند که آنها بتوانند از این تربیت چهره به چهره بهره ببرند. در حدود 2 هزار و 500 جلسه طرح تربیتی چهره به چهره را داریم. ما بودجه موسسه را از طریق خیرین و تعامل با سازمان‌ها و نهادها تامین می‌کنیم و بودجه جاری از دولت نداریم. باید برنامه‌ها را از نظر کمی و کیفی بالا ببریم و تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها ترویج برنامه‌های قرآنی را در دستور کار خود قرار بدهند.

انتهای پیام

کد N982327

وبگردی