آفتاب
عکاظ مدعی شد؛

چراغ سبز عراق به مسکو برای عملیات هوایی و زمینی

چراغ سبز عراق به مسکو برای عملیات هوایی و زمینی

منابع آگاه عراقی اعلام کردند که توافق نهایی میان بغداد و مسکو منعقد شده است که براساس آن روسیه حملات خود به مواضع داعش در خاک عراق را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه عکاظ گفتند: این توافق که به صورت نهایی منعقد شده و هیات نظامی عالی‌رتبه عراقی به صورت محرمانه به مسکو سفر کرده و پیش از آن نیز تماس‌هایی تلفنی میان مقامات عالی‌رتبه کشور برقرار شده بود و این امور پس از آن صورت گرفت که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از مسکو خواست تا جنگنده‌های روسی مواضع داعش را در الانبار و موصل بمباران کنند.

منابع افزودند: هیات نظامی عالی‌رتبه عراقی که در مسکو حضور دارد ترتیب‌دهی‌های نهایی را برای توافق نظامی دو جانبه میان عراق و روسیه انجام داد که ظرف روزهای آتی این توافق اعلام خواهد شد و این توافق فقط شامل حملات هوایی از سوی جنگنده‌های روس نمی‌شود بلکه در صورت لزوم، جنگ زمینی نیز علیه داعش صورت خواهد گرفت.

منابع تصریح کردند که دولت‌های عراق و روسیه بر سر تشکیل ائتلاف نظامی دو جانبه‌ جدای از ائتلاف چهارجانبه به توافق رسیده‌اند که هدف از آن ارسال سلاح برای عراق و مجهز کردن آن به داده‌هایی در مورد تروریست‌ها و ورود آنها به عراق است.

انتهای پیام

کد N982304

وبگردی