آفتاب

سفیر ارمنستان در تهران با قائم مقام وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد

سفیر ارمنستان در تهران با قائم مقام وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران امروز بعدازظهر با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات نمود .

به گزارش خبرآنلاین سرمدی در این دیدار به تلاش های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات فی مابین در زمینه های مختلف اشاره و افزود: ارمنستان از بدو استقلال تا کنون رابطه ممتازی با جمهوری اسلامی ایران داشته و توافق هسته ای ایران با 1+5 زمینه را برای افزایش همکاری ها بویژه روابط اقتصادی همواره کرده است.

قائم مقام وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهای سطح بالای مقامات دو کشور از ایروان و تهران بر این نکته تاکید کرد که این سفرها منجر به افزایش مناسبات دو کشور خواهد شد.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران اظهار داشت:حدود 7 ماه است که به تهران آمده ام و بدنبال آن می باشم که طرح های باقیمانده را عملیاتی نموده و زمینه های جدید برای همکاری ایجاد نمایم. وی با اشاره به برجام گفت: با توجه به حل مشکل هسته ای، زمینه برای همکاری وسیعتر دو کشور آماده است و شرکت های زیادی از ارمنستان علاقمند هستند که در جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری نمایند و در مقابل از سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در ارمنستان استقبال می کنیم.

سفیر ارمنستان در ادامه گفت: ارمنستان عضو مجمع اقتصادی اوراسیا می باشد و در صورت سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در ارمنستان، آنها قادرند که کالاهای تولیدی خود را به کشورهای عضو این مجمع صادر نمایند. همچنین ارمنستان دروازه اتحادیه اروپا محسوب می شود و این نیز یک مزیت برای کشورهای سرمایه گذار در ارمنستان محسوب می شود.

4949

کد N982302

وبگردی