آفتاب
امرودی:

به نگهبانان مسجد و مدرسه نیز توجه شود

به نگهبانان مسجد و مدرسه نیز توجه شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: نگاه‌های ما رفتارهای ما را شکل می‌دهند. حاج‌آقا قرائتی نگاه‌های ما را تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره و افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات دانش‌آموزی درس‌هایی از قرآن که در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با بیان این‌که «غدیرخم یک جریان بزرگی است که تا روز قیامت و ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد» اظهار کرد: مخالفین غدیر، سقیفه و عاشورا را رقم زدند و در سال 66 مسلمانان به دست وهابیون عربستان به خاک و خون کشیده شدند و امروز سیلی محکم آن را با حمله به یمن خوردند. آنها با این کاری که انجام دادند و در منا جان نیمی از مسلمانان را به دلیل بی‌تدبیری و بعد از آن به دلیل بی‌مسوولیتی و از روی عمد گرفتند به زودی باید شاهد هلاکت آنها باشیم ان‌شاء‌الله با از بین بردن آل سعود شاهد انجام یک حج باصفا خواهیم بود.

وی گفت: نگاه‌های ما رفتارهای ما را شکل می‌دهند. حاج‌آقا قرائتی نگاه‌های ما را تغییر داده است. در مقاله‌ای می‌خواندم که برای تخریب یک جامعه سه چیز را باید نشانه گرفت. ابتدا خانواده، دوم نظام آموزش و پرورش و سوم شخصیت‌ها و نخبگان. برای خانواده ابتدا باید مادر را مدنظر قرار بدهید. در آموزش و پرورش هم روی معلمان کار کنید پس از آن بر روی شخصیت‌های فرهنگی و نخبگان آن. وای به حال آن جامعه‌ای که نیروهای انتظامی آن گسترده‌تر از آموزش و پرورشش باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: حاج‌آقا قرائتی مساجد، نماز و ستادهای مختلفی را راه‌اندازی کرده‌اند. اما اگر از بنده بپرسند که مفیدترین و بهترین کار ایشان چه بوده است، بنده می‌گویم تشکیل همین کلاس‌هایی که خیلی از دانش‌آموزان از آن بهره برده‌اند. چرا که در این کلاس‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی انسان‌سازی را مد نظر قرار داده است . ما در جامعه مسجد و مدرسه زیاد می‌سازیم ولی باید به نگهبانان آنها هم بها بدهیم و توجه کنیم. در زمانی که دیوار چین ساخته شد دشمن سه بار به آن دیوارها حمله کرد ولی نه آن دیوارها خراب شد و نه صدمه‌ای به آن دیوار رسید دلیل آن این بود که آنها مامورین را مد نظر قرار داده بودند و با رشوه کار خود را پیش می‌بردند ما باید جلوی این گونه مسائل را بگیریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم افتتاحیه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که «حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در درس‌های خود اصلی‌ترین قشر را برای ترویج قرآن مد نظر قرار داده است و آن دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند» گفت: نظام تعلیم و تربیت یک تابلو بزرگ و یک تصویر و نقاشی است که قطعات متعددی دارد. این تابلو زمانی شکل و معنا می‌گیرد که همه قطعات آن در کنار هم باشند.

وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش برای تربیت برنامه‌های مختلف داریم که از جمله آنها در حوزه قرآن، نماز و عترت است و مسابقات قرآنی که 33 دوره آن برگزار شد و ان‌شاء‌الله ادامه آن را نیز انجام می‌دهیم. همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش آشنایی با سبک زندگی معصومین (ع) است که ما کتاب‌هایی را از اهل بیت (ع) تهیه کردیم تا دانش‌آموزان بتوانند با خواندن آن با زندگی اهل بیت آشنا شوند. همچنین حفظ موضوعی قرآن کریم را در دستور کار خود داریم که دانش‌آموزان با حفظ کردن برخی از آیات برجسته قرآن و معانی آن بتوانند به مفاهیم قرآنی برسند.

کفاش تاکید کرد:‌ ما طرح حفظ موضوعی را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری آغاز کرده‌ایم و همچنین طرح تقلیدی قرائت را از مهر امسال آغاز می‌کنیم که در این طرح دانش‌آموزان می‌توانند از قرائت سایر استادها استفاده کنند. 650 مرکز دارالقرآن ارائه شده است که در سال‌های گذشته این مراکز خیلی فعالیتی نداشتند ولی امسال با دستور مستقیم وزیر آموزش و پرورش فعالیت آنها مجددا به صورت گسترده آغاز شده است. ورود نخبگان قرآنی در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌های ماست.

همچنین در طول 23 سال گذشته ما از درس‌هایی از قرآن بهره‌های زیادی برده‌ایم و سخنان حاج‌آقا قرائتی توانسته است تاثیر بسیار زیادی را در بین قشر دانش‌آموز و فرهنگی ما داشته باشد.

انتهای پیام

کد N982274

وبگردی