آفتاب
در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی

سومین نشست بین‌المللی علوم‌زمین خاورمیانه برگزار شد

سومین نشست بین‌المللی علوم‌زمین خاورمیانه برگزار شد

سومین نشست بین‌المللی علوم‌زمین خاورمیانه (CGMW) با حضور کارشناسان بین‌المللی و مقامات بلندپایه علمی و اجرایی کشورمان، اعضای اصلی CGMW و نمایندگانی از دیگر کشورهای عضو در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، کمیسیون Commission for the Geological Map of the World یا CGWM یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های مرتبط با علم زمین‌شناسی است که مسئول طراحی، هماهنگ‌سازی، آماده کردن و چاپ نقشه‌های علوم زمین موضوعی با مقیاس کوچک قاره‌ها، اقیانوس‌ها و نواحی اصلی است.

کمیسیون CGMW نقش عمده‌ای در کاربرد، انتشار و اشاعه تکنیک‌های کارتوگرافی دیجیتالی مانند توسعه استاندارد‌های بین‌المللی دارد.

تهیه نقشه‌های زمین شناسی کواترنری و ماگماتیسم خاورمیانه به لحاظ کسب اطلاعات جامع و کامل از وضعیت زمین‌شناسی و تکتونیکی، متالوژنی و لرزه‌شناسی خاورمیانه بسیار با اهمیت است از این رو این نشست سبب رونق و شکوفایی علمی می‌شود و با وجود تشابهات زمین‌شناسی و اکتشافی کشورهای حوزه خاورمیانه پایه‌گذار همکاری‌های مشترک بین‌المللی بیشتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، سومین نشست CGMW از 13 مهرماه در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور آغاز به کار کرده و تا امروز ادامه داد. در روز نخست برگزاری این نشست ژان پل کادت، نایب رئیس کمیته تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی جهان درباره ساختار سازمانی و تولیدات CGMW، دکتر فیلیپ روسی درباره تاریخچه CGMW و روند کنونی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی سخنرانی کردند. همچنین دکتر عبدالله سعیدی گزارشی از نقشه‌های در حال تهیه خاورمیانه ارائه کرد و دکتر مرتضی طالبیان نیز درباره پیشنهاد تهیه نقشه مخاطرات زمین‌شناسی خاورمیانه سخنرانی کرد؛ در نهایت شرکت‌کنندگان به بررسی و تبادل‌نظر درباره مسائل پیش روی کمیسیون CGMW و روند و چگونگی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی پرداختند.

انتهای پیام

کد N982248

وبگردی