آفتاب
ایهود باراک:

احساسم درباره برجام مانند کوباندن ماشین بی‌ام‌ و به صخره توسط مادرزن است

احساسم درباره برجام مانند کوباندن ماشین بی‌ام‌ و به صخره توسط مادرزن است

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: اکنون آمریکا، اسرائیل و متحدانش باید طور دیگری به ایران نگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در سخنرانی در مرکز تایمز یونیون در ایالت فلوریدا، مهم‌ترین چالش پیش روی آمریکا و متحدانش را مقابله با ترور عنوان کرد و گفت غلبه بر این چالش مستلزم فکری نو و جدید است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری جکسون ویل، باراک در ادامه سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد، گفت: بعد از توافق با ایران، از من سوال می‌شود که احساسم چیست و من می گویم که احساسات پیچیده‌ای دارم. احساسم شبیه کسی است که مادرزنش خودروی بی ام و او را به صخره کوبانده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که توافق هسته‌ای یک توافق انجام شده است، آمریکا، اسرائیل و متحدانش باید از این پس طور دیگری به ایران نگاه کنند. بخواهیم یا نخواهیم، ایران به گفته کل دنیا ‌به یک قدرت مشروع تبدیل می‌شود و بخشی از راه حل می شود.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی درباره مبارزه با تروریسم افزود: به جای این که با ترس با مشکل تروریسم برخورد شود، آمریکا و متحدانش باید با اعتماد به نفس عمل کنند. ما همیشه باید چشمان خود را باز نگه داریم و محکم بایستیم و همانطور که قبلاً‌گفته ام، باید انگشت خود را به ماشه خیلی نزدیک نگه داریم و آماده کشیدن آن باشیم اما انگشت دیگر را برای گرفتن فرصت ها، ‌هر پنجره و هر دری به سوی طرف دیگر برای مصالحه باز نگه داریم.

انتهای پیام

کد N982181

وبگردی