آفتاب
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

مصوبه کاهش اعضای شورای شهر، نقض حقوق ملت است

مصوبه کاهش اعضای شورای شهر، نقض حقوق ملت است

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی برکاهش اعضای شورای اسلامی شهر نقض حقوق ملت است، گفت: باید شورای نگهبان براساس عدالت، قانون اساسی و با توجه به تجربیات جهانی به این مصوبه مجلس شورای اسلامی نگاه کند و در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمت‌الله حافظی در جریان یکصد ونود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری گفت: یکی از مبانی جمهوری اسلامی، عدالت است که بی‌تردید عدالت انتخاباتی و سیاسی نیز یکی از مبانی مهم اجرا شدن عدالت است. قطعا شورای نگهبان باید ضمن نگاه به فرمایشات امام راحل درخصوص وظایف شوراها با توجه به قانون اساسی، تجربیات جهانی و فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش تعداد اعضای شورا تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: عدالت فقط در ابعاد اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه در ابعاد سیاسی و انتخاباتی نیز باید این عدالت دیده شود. درخواست ما از شورای نگهبان این است که براساس عدالت نسبت به این مصوبه تصمیم‌گیری کنند.

رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در شهرهای دیگر به ازای هر 10 هزار نفر یک نماینده وجود دارد ولی در شهر تهران که پایتخت کشور نیز محسوب می‌شود و جمعیت آن بیش از 10 میلیون نفر است به ازای هر 350 هزار نفر یک نماینده در شورای شهر حاضر می‌شود و کاهش تعداد اعضا به هیچ عنوان براساس عدالت نیست.

انتهای پیام

کد N982139

وبگردی