آفتاب

عدم مصرف هورمون محرک رشد برای پرورش طیور در کشور

عدم مصرف هورمون محرک رشد برای پرورش طیور در کشور

دانشیار گروه بهداشت و تغذیه دام و طیور دانشکده دام پزشکی دانشگاه تهران مصرف هورمون محرک رشد در تغذیه و پرورش طیور را در کشور رد کرد و افزود: صرف نظر از این که چنین کاری در ایران و بسیاری از کشورها ممنوع است، مصرف این هورمون ها از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست.

دکتر مهرداد مدیرصانعی در گفت‌وگو با خبر نگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: استفاده از برخی مواد در تغذیه طیور سبب بروز تغییراتی در طعم محصولات آنها از قبیل گوشت می شود. به عنوان مثال مصرف بیش از اندازه پودر ماهی به عنوان منبع تامین پروتئین در تغذیه طیور ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع در گوشت و تخم مرغ شود.

دانشیار گروه بهداشت و تغذیه دام و طیور دانشکده دام پزشکی دانشگاه تهران افزود: مصرف برخی از عوامل طعم دهنده در تغذیه طیور به منظور تحریک اشتهای آنها می تواند موجب معطر و خوش طعم شدن گوشت شود.

وی گفت: تجویز برخی ترکیبات دارویی به منظور درمان و یا پیشگیری از وقوع بیماری ها در طیور (همراه آب و غذا) و عدم رعایت زمان قطع دارو قبل از کشتار، با توجه به نوع و دوز مصرف دارو و دوره تجویز آن ممکن است سبب ایجاد تغییراتی در طعم برخی از اجزاء خوراکی از قبیل کبد(جگر) آن شود.

مدیرصانعی در پایان خاطر نشان کرد: صرف نظر از این که مصرف هورمون محرک رشد در تغذیه و پرورش طیور در ایران و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع است، مصرف این هورمون ها از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست.

انتهای پیام

کد N982090

وبگردی