آفتاب

روسیه و اسرائیل عملیات نظامی در سوریه را هماهنگ می‌کنند

روسیه و اسرائیل عملیات نظامی در سوریه را هماهنگ می‌کنند

یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد که هیئتی از مقامات نظامی روسیه برای گفتگو و هماهنگی درباره عملیات نظامی مسکو در سوریه امروز (سه شنبه)، به اسرائیل می‌رود تا از درگیری احتمالی میان ارتش روسیه و اسرائیل جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز، به نقل از این افسر اسرائیلی نوشت: نیکلای بوگدانفسکی، معاون اول رئیس ستاد کل ارتش روسیه ریاست هیئت اعزامی مسکو را برعهده خواهد داشت و با ژنرال یائیر گولان، همتای اسرائیلی خود دیدار خواهد کرد.

سفر این هیئت به سرزمین‌های اشغالی دو روز به طول می‌انجامد و قرار است دو طرف در مقر فرماندهی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار کنند.

هدف از این سفر و مذاکرات، هماهنگی نظامی میان اسرائیل و روسیه و راه‌های ممانعت از وقوع درگیری احتمالی میان نیروهای دو طرف اعلام شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه 21 سپتامبر با تشکیل تیم‌هایی برای هماهنگی در این زمینه توافق کردند.

اسرائیل نگران این است که حضور نظامی روسیه در سوریه به درگیری میان نیروهای روسیه و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بینجامد که هر از چند گاهی دست به حمله هوایی در مناطقی سوریه می‌زند.

اسرائیل به بهانه ممانعت از رسیدن سلاح به حزب الله لبنان تاکنون بارها مناطقی را در سوریه به ویژه در اطراف دمشق، پایتخت بمباران کرده است.

انتهای پیام

کد N982082

وبگردی